Dricker ni för smakens skull???:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 4 till
  • Laddar…
Kallades "vivi" på studenttiden, men då var det hemkört vin av bästa sort::D
 
TeroM TeroM skrev:
Dricker ni för smakens skull???:thinking:
Ja, faktiskt. Yrseln är bara en bonus :giggle:
 
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
vann en moped i ämnet alkoholkunskap
Bara för att jag inte var med i den tävlingen.. :crysmile:
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
5
TeroM TeroM skrev:
Dricker ni för smakens skull???:thinking:
Mja, smakar för dryckens skull :cool:
 
H heimlaga skrev:
De studerande skulle som en del av en kurs i ett främmande språk var och en hålla ett föredrag inför klassen och beskriva en halvindustriell eller industriell process.
Oj, det blev mycket hembränt!

Mera oskyldigt:
I realskolan skulle vi hålla föredrag. En kille fick hjälp av sin mamma och talade om hur man tillverkar julkorv.
Sedan kallades han alltid Korven :(
En annan kille höll föredrag om världsomseglaren Vasco da Gama.
Det var rätt uselt framfört, så sedan kallade läraren honom Fiasko da Gama :cry:
 
  • Haha
  • Gilla
lärjungen och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Kan man kalla vissa stureplansbrats för vasco de flasco ...? ;)
 
  • Gilla
torbeno och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kan man kalla vissa stureplansbrats för vasco de flasco ...? ;)
Om man kommer från Gbg? :)
 
  • Arg
  • Älska
roli och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Finsk champagne har ni väl hört talas om?

Man fyller ett glas med vodka och släpper ned en Treo brustablett.

Och den finska fruktbålen. Några liter vodka i en bålskål och sedan en grön ärta för man vill ju inte överdriva fruktsmaken. Ärta säger vän av ordning är inte en frukt. Nej, men vinbäret färgade hela bålen så förbannat rosa.
 
Redigerat:
På gymnasieskolan där jag gick — något år efter att skandalen uppdagats — avslöjades det att lärarna använt kemilabbets utrustning för att koka ihop egen sprit. Tydligen var den åtkomlig genom en hemlig slang ner från taket på en av toaletterna, dit lärarna kunde gå för en sannolikt välbehövlig styrketår innan de skulle konfronteras med eleverna.
 
5
Hur laddar man en elbil som har antisladdsystem? :geek:
 
  • Gilla
martinradbo och 1 till
  • Laddar…
Trådlöst såklart.
 
  • Gilla
50procent
  • Laddar…
Nej, sladdlöst ;)
 
  • Gilla
50procent
  • Laddar…
Min styvfar (från Umeå) hade på 8å-talet kaffeglas med en 25-öring insänt i botten. Jag frågade så klart varför och fick då lära mig vad kaffekask var. Var vid tillfället typ 14 och fick inte prova :rofl: Typ så här såg de ut

Ett gammalt kaffeglas med en 25-öring i botten, texten "Gör en riktig kaffekask!" ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
5 50procent skrev:
Annars är kombon cola å rödtjut rätt ok ändå, ingen favorit men har man inget att spetsa colan med så funkar det :cool::strong:
Cola och Aurora (svartvinbärsvin) drack jag en del när jag var ung och priset var avgörande för konsumtionen.

Annars brukar väl inte problemet vara att hitta något att spetsa colan med? På landsbygden där jag växte upp var man väldigt noga med att se till att man hade groggvirke, för om det tog slut under helgen kunde man behöva åka flera mil (och hitta en nykter chaufför). Sprit fanns att köpa i varje by...
 
Redigerat:
  • Gilla
50procent
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.