Fixat!
 
  • Gilla
Huvudbrytaren
  • Laddar…
5
Jag vill byta namn men jag vet inte till vad, förslag? :cool:
 
AlmostGiant? ;) eller BigBoss. Observera att jag inte har kollat om de är lediga.

Jag gillar AlmostDwarf.

Med vänlig hälsning, Per
 
  • Gilla
  • Haha
50procent och 1 till
  • Laddar…
5
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
AlmostGiant? ;) eller BigBoss. Observera att jag inte har kollat om de är lediga.

Jag gillar AlmostDwarf.

Med vänlig hälsning, Per
Ska fundera vidare :thinking::rofl:
 
AlmostNewNick ?
 
  • Gilla
50procent
  • Laddar…
5
mexitegel mexitegel skrev:
AlmostNewNick ?
Vill ha det mer svenskklingande, anledningen till mitt väl av namn är att jag inte kom på nåt annat för stunden å min längd :rofl:
 
5
Kom på det iom @Snigla inkägg
Femtioprocent eller 50procent får det bli :D
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
richardtenggren
InteHeltHundra?

Tillägg: jag vill inte byta ;)
 
Redigerat:
  • Haha
50procent
  • Laddar…
Vad händer om nån byter namn och är citerad? Byts det då i citatet för det kan ju bli lite fel om det helt plötsligt pratas med nån annan.
 
Jag kommer inte ihåg hur det funkar. Jag måste kolla upp det.
 
5 AlmostDwarf skrev:
Vill ha det mer svenskklingande, anledningen till mitt väl av namn är att jag inte kom på nåt annat för stunden å min längd :rofl:
Ok jag byter, och samtidigt kollar om ditt namn i ditt citat också ändras automatiskt.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Vad händer om nån byter namn och är citerad? Byts det då i citatet för det kan ju bli lite fel om det helt plötsligt pratas med nån annan.
Nu har jag testat, bytte precis namn på AlmostDwarf till 50procent men hans namn i citat är fortfarande AlmostDwarf vilket är mindre bra.

Tror det går att åtgärda genom att göra en batchuppdatering men det tar lite tid och därför brukar jag aldrig göra det.
 
Det kan ju bli lite förvirrande i vissa trådar.




Skärmdump av ett forum där användare diskuterar logiken bakom system vid strömavbrott.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




Fast det är nog värre att man citerar föregående inlägg...
 
Ja, hela citatet inklusive namnet behandlas rent tekniskt som textinnehåll och därför uppdateras det inte automatiskt vid ett namnbyte. Det är därför man normalt inte får eller bör byta användarnamn ur ett tekniskt perspektiv.

Vissa forum har så man får byta namn mot betalning för att stävja folks vilja mot att byta. En del forum tillåter inte namnbyte punkt slut. Andra forum har inbyggt stöd för 1 byte. Och på vissa kan man byta alias fritt hur många gånger som helst.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
Särskilt spännande blir det väl ifall t.ex. jag byter till en användarnamn som någon redan haft, men nu bytt. :D :crysmile: :cool:
 
  • Wow
  • Haha
50procent och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.