lärjungen apelton skrev:
Haha :crysmile:

Varning! Allvarligt innehåll följer som eventuellt inte passar i en humorhörna. Känsliga forumbesökare varnas:

Nu vill jag vara lite seriös här i hörnan och hävda att det enligt mig i alla fall finns en bra förklaring till att många videos är vertikala, och det är som bekant att man mycket lättare kontrollerar mobilen med en hand. Ofta har man i stundens hetta kanske bara en hand ledig, och för att slippa släppa allt men ändå kunna filma håller man mobilen vertikalt när man filmar. Plus att de flesta man skickar filmen till tittar på den på sin mobil och då slipper flippa den 90 grader. Dessutom, mina vänner, har tex youtube en funktion som gör att man kan spela upp vertikala klipp på helskärm utan de svarta kanterna.

Slut på allvarligt innehåll.
Du har helt fel. Kolla på filmen tre gånger till.
 
  • Gilla
erik5678
  • Laddar…
lärjungen
kashieda kashieda skrev:
Jag visste inte att YouTube kan vrida på min skärm. Hur funkar det?
Nä, visst är det otroligt? Tekniken går framåt :rofl:

Funkar bara med mobiler, och vem använder datorer för att titta på Youtube? ;)
 
Häftigt! Min "mobil" har 24”-skärm. Man lär sig något nytt varje dag.
 
lärjungen
kashieda kashieda skrev:
Häftigt! Min "mobil" har 24”-skärm. Man lär sig något nytt varje dag.
Inte illa :D(y)

En sån här?
 
  • Humoristisk bild av en karikatyr Bruce Lee som håller en överdrivet lång iPhone 30S med många apprader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
lärjungen apelton skrev:
Nä, visst är det otroligt? Tekniken går framåt :rofl:

Funkar bara med mobiler, och vem använder datorer för att titta på Youtube? ;)
Jag tittar till 90% på en TV och den är lite jobbig att rotera. Vertikal video är ett otyg!

För övrigt,
!false. It's funny because it's true.
 
  • Gilla
Marojo och 3 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
[bild]
Elsparkontakt!
thomas33 thomas33 skrev:
[bild]
Elsparkontakt!
Enfaskontakt?
 
lärjungen
E erik5678 skrev:
Jag tittar till 90% på en TV och den är lite jobbig att rotera. Vertikal video är ett otyg!

För övrigt,
!false. It's funny because it's true.
Ja då kan det bli knepigare :worried: Enda lösningen är att skippa TVn och hala fram mobilen ;)
 
Tre elever gick till rektorns kontor. De hade skickats dit av sin lärarinna. Två av dem har kastat sten i vattnet, den tredje följde bara med.

Rektorn frågar den första eleven:
– Vad har du gjort?

Eleven svarar:
– Jag erkänner. Jag har kastat sten i vattnet!

Då säger rektorn:
– Det var väl inget farligt? Konstigt att läraren har skickat hit dig, men du får gå, att kasta sten är inget brott!

Någon minut senare kommer den andra eleven.
– Och vad har du gjort? frågar rektorn.

– Jag har också kastat sten i vattnet!

– Vad konstigt att lärarna skickar hit elever som har kastat stenar i vattnet … nåja, du kan gå.

Strax kommer den tredje eleven.
– Jaha … och varför kommer du hit?!

– Det är jag som är Sten…
 
  • Gilla
jonko och 4 till
  • Laddar…
E erik5678 skrev:
Jag tittar till 90% på en TV och den är lite jobbig att rotera. Vertikal video är ett otyg!

För övrigt,
!false. It's funny because it's true.
Du kan väl vrida på huvudet :thinking:

Föreslog till frun att montera TVn på högkant för att mer passa riktningen på hennes huvud när hon ligger i soffan och tittar
 
  • Gilla
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
lärjungen apelton skrev:
Nä, visst är det otroligt? Tekniken går framåt :rofl:

Funkar bara med mobiler, och vem använder datorer för att titta på Youtube? ;)
Surfa på mobilen gör jag sällan om jag inte behöver veta nått just då. ~5" VS 27" är inte svårvalt + ser inte ut som en idiot som är helt inne i sin mobil vart hen än går :p

VVS fastnade på en gång i mitt huvud och ser inte direkt det jobbiga med att ha telefonen liggande så länge man har en fungerande handled/arm.

Sen att folk även alltid måste fota med mobilen stående fast objektet inte får plats och skulle fått plats om telefonen las ner är för mig en gåta...

VVS-filmen är bra gjord och får folk att fatta, men komma ihåg eller ändra vana verkar va omöjligt. Folk är värdelösa helt enkelt :seenoevil:
 
Tokslut Tokslut skrev:
Surfa på mobilen gör jag sällan om jag inte behöver veta nått just då. ~5" VS 27" är inte svårvalt + ser inte ut som en idiot som är helt inne i sin mobil vart hen än går :p
Är det inte större risk att man ser ut som en idiot om man går runt och stirrar i en 27"-skärm vart man än går? :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
beqen och 5 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Är det inte större risk att man ser ut som en idiot om man går runt och stirrar i en 27"-skärm vart man än går? :thinking:
haha, antagligen :crysmile:
 
useless useless skrev:
Är det inte större risk att man ser ut som en idiot om man går runt och stirrar i en 27"-skärm vart man än går? :thinking:
För att man ska uppfattas som excentrisk bör bildskärmen vara minst 42" …
 
Snöoväder och försenade flyg är ldrig roligt.
I Stockholm har man dock slagit nytt rekord i att får bort snön fort och effektivt.
Flygplan landar på snöfri landningsbana på Arlanda flygplats under klart väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Se vad de klarade av på bara en natt!! :D (omni.se)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
All reklam på bh när jag inte skrivit på några dagar är humor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.