Hej!

Vi bygger om badrummet och har byggt ut ett duschhörn som inte fanns där tidigare.

Duschhörnet är ganska brett på en meter men inte så djupt med bara 70 cm. Vi skulle därför vilja att duschhörnan går ut ungefär 20 cm ut i rummet när man duschar. Men väggarna får gärna gå att stänga igen och vika in då duschen inte används.

Draperi är inget alternativ utan vi tänker oss glasväggar eller glasdörrar.

Har ni några bra idéer för vilka typer av väggar vi skulle kunna ha eller tips på vårt man kan vända sig? Vi bor i Alingsås men tar oss smidigt till Göteborg.

Jag målade en fattig skiss på hur badrummet ser ut:

Tack på förhand!
 
  • Handritad skiss av en badrumsplan med markerade mått för ett duschhörn, badkar, toalett och handfat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Om det inte finns böjd dörr som passar kanske man kan bygga en väggvinge av glasbetong på 20 cm och istället sätta en rak vägg
 
Jag köpte en dörr som är 100bred och super nöjd ... det är macro design den går 180° ut/in ...
 
  • Vit 100 cm bred Macro Design-duschdörr öppen 180 grader med synlig duschutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvpoolen i Sisjön göteborg (tidigare frej jonsson) har ganska bra utställning på olika duschväggar

Victor Hassebladsgata 11, 421 31 Västra Frölunda
 
Sätt en kort 20cm dörr med 180gr gångjärn vid 70-sidan. Sedan en med 180gr på andra sidan, ev glas- glas gångjärn mitt på den stora så den går att vika ihop mot väggen. Magnetlister håller ihop dem i vinkeln.

Går att beställa hos vilken glasmästare som helst. Bohle gångjärn har jag på mina dusch dörrar.

Räkna dock med typ 20-25k för ett par inkl montage. Bara glas-glas järnen går på typ 4000kr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.