Ska vi prata om politik får vi ta något som är roligt :)

 
  • Gilla
  • Haha
Hjulius och 15 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Tidningen finns och ges ut av Skattebetalarnas förening. Man lyfter frågor där skattepengar spenderas osunt i deras synvinkel. Exempelvis rondellen i Landskrona som skulle få rök så att det såg "trollskt" ut. När man spenderat 200000:- så hade man en rökmaskin som försämrade sikten och gav en hal vägbana. Kommunens pengar kanske kunde gjort mer nytta.
:crysmile::crysmile::crysmile:
Haha sluta! Nu klarar jag inte mer. Ingen tror väl på fullt allvar att en sådan genomrökt lobbyisttidning skulle existera, eller läsas av någon vettig själ?
 
Aftonbladet läses ju uppenbarlifen av mång i alla fall. De största nyheterna från Nobelprisen är Saras klänning och att en servitör tappade ett lock. Det är uppenbarligen sådant som intressera folk.

Visst är det en kraftigt vinklad lobbytidskrift. Men som motpol till annat viklat kan det vara vettig läsning. Näst intill all raportering är vinklad år något håll. Särskilt den ”granskande”
 
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Aftonbladet läses ju uppenbarlifen av mång i alla fall. De största nyheterna från Nobelprisen är Saras klänning och att en servitör tappade ett lock. Det är uppenbarligen sådant som intressera folk.

Visst är det en kraftigt vinklad lobbytidskrift. Men som motpol till annat viklat kan det vara vettig läsning. Näst intill all raportering är vinklad år något håll. Särskilt den ”granskande”
Sluta nu. Jag orkar inte mer. Dina grannar kommer kalla på tvångsvård.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ska vi prata om politik får vi ta något som är roligt :)

[media]
Faen vad bra!
Varför har jag inte sett detta tidigare?
Hur tusan gör han? Det ser ju så äkta ut (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Text som säger "Det finns två typer av människor: 1. Morgonpigga människor. 2. Människor som vill skjuta morgonpigga människor" med clownsminkade ansikten nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 6 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Apropå glass försöker vi intala barnen att glassbilen bara spelar sin melodi när den har slut på glass. Det går sådär....:crysmile:
Min fyraåring har svalt det med hull och hår. Varje gång vi hör den tuta utbrister han -"nu har dom slut på glass igen"
 
  • Haha
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
Utsättaren Utsättaren skrev:
Min fyraåring har svalt det med hull och hår. Varje gång vi hör den tuta utbrister han -"nu har dom slut på glass igen"
sluta ljug för era barn!

Och för att hålla mig till ämnet:
Zebra står still medan lejon parar sig i bakgrunden på savannen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
hyggabus och 7 till
  • Laddar…
T tompaah7503 skrev:
Pedagogiken är bättre i att låta dem betala sin egen skolgång ur egen ficka, runt 600 spänn per skoldag.
Den kommer man inte långt med. Jag skulle direkt få svaret "Sorry pappa, mina pengar är slut så jag måste stanna hemma idag".
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Utsättaren Utsättaren skrev:
Min fyraåring har svalt det med hull och hår. Varje gång vi hör den tuta utbrister han -"nu har dom slut på glass igen"
Glassbilen har vi inte lyckats med, däremot har jag fått dom att förstå att alla dörrförsäljare vill ta våra pengar. Under flera år sa dom därför "pappa är det där en sådan som vill ta våra pengar?" när det knackade på dörren. Bra!
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 138107 och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Glassbilen har vi inte lyckats med, däremot har jag fått dom att förstå att alla dörrförsäljare vill ta våra pengar. Under flera år sa dom därför "pappa är det där en sådan som vill ta våra pengar?" när det knackade på dörren. Bra!
Förstår mig inte på dörrförsäljare. Vad får dem att tro att vi vill köpa en ny dörr?
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
Eller "den MC-relaterade brottsligheten"! Varför skall ett gäng mopeder och deras polare, cyklarna med påhängsmotor få göra inbrott i bensinstationer utan påföljd? Nej! Skrota dom, säger jag!
 
D Daniel 109 skrev:
De största nyheterna från Nobelprisen är Saras klänning och att en servitör tappade ett lock.
Men herregud! Har helt missat det. Hur gick det? Höll locket? Blev det märken i golvet? Snälla, berätta mer!
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Förstår mig inte på dörrförsäljare
Nä, nasare är ju deras rätta yrkesbenämning.
Har en granne som har jobbat med att sälja grejer vid dörren, allt från "dörrögon" till uppslagsverk.
Det krävs nog ett urstarkt psyke för att klara av ett sådant jobb!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.