Elektrikern har dragit 3 fas 16A till tänkta laddplatsen.

Om man ska förbereda för elbilsladdning. Räcker det med 3 fas 16A? Eller ska jag tvinga elektrikern dra 32A kablage?
Tänker att man kan komma att ha 2 elbilar i framtiden?
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Elektrikern har dragit 3 fas 16A till tänkta laddplatsen.

Om man ska förbereda för elbilsladdning. Räcker det med 3 fas 16A? Eller ska jag tvinga elektrikern dra 32A kablage?
Tänker att man kan komma att ha 2 elbilar i framtiden?
Kanske sällan du har behov av att ladda båda samtidigt? Beror kanske på hur man använder bilen, sen framåt får bilarna (förhoppningsvis) större batteri vilket gör att man inte behöver ladda varje dag.

Vi kommer förbereda för en laddare, men vi kör bara 4mil per dag så kommer inte behöva ladda varje dag när vi väl byter till elbil.
 
Tänker väl att man har typ en Zoe och en e-Niro eller något. Och då vill man kunna koppla in båda samtidigt och lämna dom inkopplade över natten.
 
Har lånat en industridammsugare från jobbet och tänkte snygga till lite. Men blev överraskad av 5 gubbar som jobbar helg. Innertak och spackling på g.
Inre hörn av ett rum under renovering med oslipade spacklade gipsväggar, tak och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och här blev det lite tokigt, hål i diffbromsen och knas placering. Backjobb på det.
Oavslutad väggpanel med synliga isoleringsmaterial, elinstallation och rörarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dörrar monterade men dom har inte fixat klart panelen än, en månad efter stomleverans :(

Envitpanelhus under konstruktion med omonterad panel, omgiven av osanerad jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I veckan har utsidan nästan blivit klar, knutbrädor på garaget saknas fortfarande dock. Och slutgiltig entré och garagedörr.
Huset har också blivit tryckprovat med gott resultat va inte där själv och fotade så har inga egna bilder att posta.
Hus under konstruktion med tak och fönster installerade, saknar knutbrädor, omgiven av lerig mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nästan färdigställt enplanshus med vita knutbrädor och ofärdig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett nästan färdigt enplanshus med anslutet garage under konstruktion, saknar knutbrädor och slutgiltiga dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 3 till
  • Laddar…
En del detaljer börjar se bra ut! 38cm fönsterbänk! :)
Mätning av 38cm fönsterbänk med måttband i en personens hand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Välmålad vit fönsterbänk som är 38 cm djup med måttband i förgrunden och utsikt mot en trädäck och snö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Härligt med djupa fönsternischer. Men du funderade aldrig på att snedställa sidorna ??
 
Nej. Eller tanken har slagit mig men tycker inte det ser bra ut. Är mer enhetligt med raka, funkar dessutom som ryggstöd i övriga fönster ;)
 
Ja, det är trevligt med djupa nischer. Kompositsten?
 
optimum
Hur har du gjort med tjälisolering runt grunden?
Då plattan är så välisolerad värmer grunden knappast upp marken under med risk att tjälen går in under grunden och skjuter.
 
Det är målad MDF tycker det är skönare, sten blir så hårt

Tjälisolering är det inte lagt något, inget som brukar göras i denna delel av landet vad jag förstått. Har inte sett andra hus här som har det med det är kanske en god ide
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Det är målad MDF tycker det är skönare, sten blir så hårt

Tjälisolering är det inte lagt något, inget som brukar göras i denna delel av landet vad jag förstått. Har inte sett andra hus här som har det med det är kanske en god ide
OK!

Vi gick på marmor för att få in "naturligt" materiel och för att det är tåligt. Vi körde huset är så långt som möjligt med granit och trä som inslag för att bryta det vita.
 
Ja det är lite olika vad man gillar, jag gillar inte marmor. Tycker det känns hårt, kallt och helt fel i stilen. Lite tacky hade det nog blivit här.
 
Har det behövts några särskilda brandskyddsåtgärder i och med att garaget och huset står så nära varandra?
 
Ja, garagedörren och väggen är EI30 klassat. Fönstret i sovrummet klarar sig på avstånd från garageporten. Garageporten är inte klassad utan bara gångdörren
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.