Attackerat bärande väggen idag nu när balken är på plats.

Imorse såg det ut såhär.

Renoveringsprocess av vardagsrum med nyinstallerad balk och en upphängd TV på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite nakna reglar under arbetet
Renoveringsarbete med nakna träreglar och en nyinstallerad balk i ett rum med parkettgolv och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kvällstest om det funkar att sätta upp TVn på där det är planerat. Lite spackel bara så blir det nog bra ....

Renoveringsarbete i vardagsrum med exponerade väggstolpar och en påslagen TV framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Testade med jenkadans på övervåningen och det sviktade inte mer än tidigare.
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 6 till
  • Laddar…
Äsch, tidsplanen sprack!
Tog inte ens att 72h att få dit dessa 3 bitar sockel mot planen på 5-10år..;)
Nyinstallerade sockellister i ett hörn av ett rum med kombinerat ljust och mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tom. Bärra ser förvånad ut.. :thinking:
En röd katt sitter på en mörk kaklad golv bredvid nylagt ljusare laminatgolv och vita socklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Äsch, tidsplanen sprack!
Tog inte ens att 72h att få dit dessa 3 bitar sockel mot planen på 5-10år..;)
[bild]

Tom. Bärra ser förvånad ut.. :thinking:
[bild]
Bra jobbat och riktigt snyggt dessutom (y)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Äsch, tidsplanen sprack!
Tog inte ens att 72h att få dit dessa 3 bitar sockel mot planen på 5-10år..;)
[bild]

Tom. Bärra ser förvånad ut.. :thinking:
[bild]
Det va mig en knubbig katt
 
P Prodigys skrev:
Det va mig en knubbig katt
Tycker det ser ut som kraftig benstomme och fluffig päls, känner igen det från min hund.:)
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 2 till
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Tycker det ser ut som kraftig benstomme och fluffig päls, känner igen det från min hund.:)
Det är mycket päls men visst är han lite väl glad i mat ;)(y)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Äsch, tidsplanen sprack!
Tog inte ens att 72h att få dit dessa 3 bitar sockel mot planen på 5-10år..;)
[bild]

Tom. Bärra ser förvånad ut.. :thinking:
[bild]
Skjut inte upp till imorgon vad du kan skjuta upp redan idag! Annars går det sådär och du behöver göra en ny 5-årsplan.
 
  • Haha
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
Täppt till gluggen i ytterväggen där balken sticker in.

Trävägg med metallplattor och skruvar täpper till en öppning vid golv och vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Började krafsa lite vid en hörnlist och vips så hade jag rivit bort nästan all tapet på ena trapphusväggen. Bara drygt 8 väggar kvar...
Trapphusvägg där tapeten delvis är bortriven, med synliga lager och vit räcke i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
Fått ny panna installerad Nyinstallerad värmepanna med kopparledningar och säkerhetsventiler i ett pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad panna med kopplingar och rör i ett pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad värmepanna med kopparledningar och anslutningar i ett pannrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad värmepump utomhus vid en vit husvägg med slangvinda och ventilation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
T TuffaUffe skrev:
Fått ny panna installerad [bild][bild][bild][bild]
Kör på samma rigg väldigt nöjd men tycker det viner lite väl i rören när den värmer vattnet
 
P patfred skrev:
Kör på samma rigg väldigt nöjd men tycker det viner lite väl i rören när den värmer vattnet
Har du en Ecodan eller Zubadan? Jag har ecodan, fick berättat för mig av VVS aren att Zubadanen har gas i rören mellan inne och utedel och att det kan väsnas eller ”vina” i rören med den.
Jag har pannrummet i en byggnad som inte är direkt ansluten till boningshuset, så jag har inte hört något, det spelar ingen roll för min del heller i och med det.
 
T TuffaUffe skrev:
Har du en Ecodan eller Zubadan? Jag har ecodan, fick berättat för mig av VVS aren att Zubadanen har gas i rören mellan inne och utedel och att det kan väsnas eller ”vina” i rören med den.
Jag har pannrummet i en byggnad som inte är direkt ansluten till boningshuset, så jag har inte hört något, det spelar ingen roll för min del heller i och med det.
Har en zubba och det stämmer att det är gasen som viner. Min panna står inne i huset i tvättstugan som är i anslutning till kök/vardagsrum. Är inte jättestörigt och hörs inte så länge man stänger dörren till tvättstugan
 
P patfred skrev:
Har en zubba och det stämmer att det är gasen som viner. Min panna står inne i huset i tvättstugan som är i anslutning till kök/vardagsrum. Är inte jättestörigt och hörs inte så länge man stänger dörren till tvättstugan
Ok, jag ifrågasatte inte vad skillnaden va på dem mer än gasen, han rekommenderade Ecodanen o jag lyssnade på honom
 
T TuffaUffe skrev:
Ok, jag ifrågasatte inte vad skillnaden va på dem mer än gasen, han rekommenderade Ecodanen o jag lyssnade på honom
Zubadanen var helt ny på marknaden när jag installerade den och kan helt ärligt inte supermkt om luftvärmepumpar så gick också på säljarens rek (en kompis) är väldigt nöjd överlag dock som sagt :)
 
  • Gilla
TuffaUffe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.