Går det inte öka hastigheten på cirk pumpen ?
 
Vet inte hur man gör det..
 
Sitter troligtvis ett vred på grejen det står laddomat på har dålig koll på de där nyare laddomaterna men antar att hastigheten går justera.
 
Vad blir det för skillnad om den går fortare?
 
Det blir mindre skillnad på inkommande resp utgående vatten temp i slutet på laddningen.
 
R
94C är bra då har du ca 80C in , dus er det på mätarna på laddomaten
På pumpen en svart låda , på översdan ett lite vred , tycker mig se att den står på 3 =maxfart
Att du kyler ner pannan lite och och får ett flöde mot tanken som motsvarar vad den kan ge , då stannar den inte utan går längre tid .
Just nu har jag 98C panna och 86 C ut samt 78C in samt 1800L/tim flöde ger ca 20 kw ut . det är max vad min panna 25kw ger
 
Just nu har jag ingen skillnad alls och den är i slutet nu
 
83.6C är det jag kommer upp i tankarna. Men laddomaten visar nästan 90 på alla mätare. Ska det vara så?

Ser inte vart jag justerar laddomatens hastighet... Står heller inte i manualen
 
  • Laddomat för värmesystem med etikett "Typ LM-6 A" visar inställningar och specifikationer, otydlig justeringsmekanism.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Laddomat för värmesystem med tre termometrar som visar nästan 90 grader Celsius.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tre mätare på en Laddomat-enhet som visar olika temperaturer, nästan 90 grader Celsius.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
B Bizmarck skrev:
Just nu har jag ingen skillnad alls och den är i slutet nu
Av eldningen då bara låta pannan kallna ner och använda värmen , har du radiatorer eller golvvärme
Jag har GV och nu räcker det 3 dygn med 1500L , 250 m2 , men vid ca -15C får jag elda morgon och kväll
 
Jag har tre tankar varav en är med beredare. totalt 1500l. Jag har radiatorer och värmer ca 300kvm... det räcker i ett dygn vid +5 ute.
 
Den oranga grejen på pumpen är hastighets inställningen. Strecken på framsidan är de tre olika lägena. Ställ den på 3.
 
R
Du har fullt nu i tankarna samma in som ut , hittar inte något , normalt ett vred , men du verkar ha en lampa kanske en knapp att trycka på för att ändra fart och lampan lyser olika starkt
 
D Daniel 109 skrev:
Den oranga grejen på pumpen är hastighets inställningen. Strecken på framsidan är de tre olika lägena. Ställ den på 3.
Den lyser gult och då är den på läge tre.
 
  • Närbild på en kontrollpanel med en gul lampa tänd, indikerande läge tre.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
B Bizmarck skrev:
det räcker i ett dygn vid +5 ute.
Eftersom du har radiatorer , dom behöver lite högre temp än GV , så tar tankarna slut fortare , längre fram i vinter så kommer tankarna vara varmare i botten , returen är högre så in i pannan blir det högre med
 
  • Gilla
Bizmarck
  • Laddar…
R
B Bizmarck skrev:
Den lyser gult och då är den på läge tre
Maxfart inget mer att göra , bara gilla läget ;)
 
  • Gilla
Bizmarck
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.