Har ett golv som ska reglas upp och ventileras. För att inte bygga så mycket höjd och få plats med ventilationen hade jag tänkt mig 45x45 (liknande nivell). Har svårt att hitta reglar i 45x45 som är C24 klassat, kommer C14 att funka med täta stödplattor/kilar (c/c 350)?
 
Fairlane
Om det funkar eller inte vet jag inte, men förstår jag dig rätt, att du ska ha träregel mot plattan? Det är väl halva poängen att komma bort från det?

Nivell kan väl bygga så lite som 15 mm så ur den aspekten är det ju också ett tveksamt skäl. Dock blir din lösning kanske billigare.

En annan tanke som spontant slår mig är om du får ett bra flöde med hela reglar liggande emot platta och undergolv.

Jag kanske missförstår något.
 
Nejdå, tanken är att bygga upp med förstärkta vinkelbeslag / limmade plastkilar.
 
Om det kan hjälpa din lösning så kan du lägga ett lager plast-garage/balkonggolv först så får du din luftspalt som du sedan kan ventilera. Då kan du lägga parkett eller valfritt ytskikt därefter och har en konstruktion som bygger minimalt i höjd
 
Golvet är tyvärr väldigt ojämnt, har tidigare varit uppreglat på nedgjutna reglar.
Tack ändå!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.