Svar: 2. 60 m/s

Motivering: Vår trädgård gränsar till skog samt att grannen har en stor ek så det blir fruktansvärt mycket löv att ta hand om. Hade varit perfekt med en lövblås som underlättar arbetet och ger mer tid över som man kan lägga på barnen och familjen.
 
2. 60m/s

Med en dålig rygg och skogen som närmsta granne vore det underbart med ett bättre hjälpmedel än en kratta när löven ska lämna tomten på hösten
 
Svar 2 60 m/s.
Så trött på mina enorma lövhögar. Hjälp min rygg att bli äldre :)
 
Svar 2. 60m/s.

Motivering. Kratta känns så himla 2017! 2018 och framåt är det elektrisk lövblås som gäller i min trädgård.
 
Rätt svar = 2. 60 m/s

Har i stort sett inga stora träd på egna tomten men grannen envisas med att ha massa tallar och björkar som skitar ner något vansinnigt. Allting verkar blåsa in på vår tomt dessutom så vore underbart med en lövblås som skulle förenkla för mig att ta hand om detta.
 
60 m/s

Har en gräsmatta under 4st tallar och vill tro att en lövblås även klarar barr, eller?
 
60m/s den blåsningen håller jag gärna i
 
2. 60 m/s

En ensam tant med altan och 1000 kvm tomt, det var vad jag åstadkom i våras. Nu inser jag att grannens enorma ekar fulkomligt dränker hela min tomt med dessa löv. Jag älskar löv, de går göra en massa jord av, men jösses vad man får räfsa! Även om inte detta är en jättemaskin, så tror jag ändå att den kan hjälpa mig en hel del i jobbet i höst och vår, så ja, jag behöver verkligen vinna den!
 
Svar: 2 , 60 meter per sekund

Alla dessa löv som envisas blåsa in på vår tomt fastän man tagit bort alla från ens egna träd.
sen kan man väl alltid rensa ut bilen när man ändå håller på :p.

/Leif
 
Svar: 60 m/s

Flera stora björkar och aspar pryder min gård, och nu pryder deras löv vackert min gräsmatta. Vill samla ihop dom och kompostera en del av dom direkt i landet så de kan få ge nytt liv i mina odlingar nästa år. Resten hamnar i en vanlig lövkompost för både mull och metmask.

För att både orka och hinna med behöver jag definitivt en lövblås.

//Johan Stråhle
 
Svar: 2) 60m/s
Har en jättestor och vacker blodlönn på tomten, som både grannar och jag älskar. Dock blir det väldiga mängder blad, och då hjälper det ju inte med glada grannar - kratta får jag göra själv.
 
Svar: 60 m/s

När hösten bjuder på fina löv, som hamnar på mitt gräs
Vi gärna en i stor hög med löv längtansfullt hoppa
Det är inte vettigt att använda en fräs
utan Stigas lövblås, som ingen konkurrent kan toppa
 
60m/s

Vi har en stig(a) som bör rensas med klöv
Men fru kviga vill inte lyssna ty hon e döv
Ge hon en Stiga
så slipper hon kriga
För att slippa med hovar kratta upp löv
 
Svar: 2 (60 m/s)
Motivering:
Då grannen precis köpt en bensindriven lövblås skulle det vara kanonemang med en tyst sådan för att visa att man inte behöver väcka hela bygden för att bli av med lite löv. Skulle även behöva denna för att blåsa tillbaka de han blåser in på min tomt.
 
Fråga: Vad har SBL 24 AE för lufttryck?
Rätt svar:
2. 60 m/s

Motivering:
Med skog runt tomten så skulle en lövblås underlätta kampen mot dessa fallande löv. Jag skulle nu kunna blåsa över alla löv till grannens tomt och bara låtsas som om det är naturen själv som gjort jobbet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.