L L-E skrev:
Den är gjord för proffsen har flera temperaturzoner känslan när man stänger luckan etc etc samt sist men inte minst den är snyggare än gaggenau!

p.s
säljer inte rational men gillar kvalitet och det var väl det tråden gällde
Håller med om att den har många roliga features ett plus i kanten är väl att den är snäppet billigare än Gaggenau om det inte var ex.moms jag såg men gällande designen så delar vi inte uppfattning och luckan på Gaggenau är ganska imponerande den med samtidigt som den är ngt enklare att placera i ett hemmakök...
 
P PsychoCheF skrev:
Om man med "exklusivitet" syftar på unika och/eller stolldyra saker så kan man ju plocka hem ett kit från Electrolux Grand Cuisine :cool:
[länk]
Ska man ha alla delar hamnar man någonstans mellan 1-2 miljoner och då tror jag inte att de har kyl eller frys.
En hyfsat pålitlig källa sa för ett par år sedan att det fanns 4-5 sådana paket hos kunder i Sverige, varav kronprinsessan har ett.

Jaja, man kanske för nöja sig med Gaggenaus Vario Cool 400 serie för att ta hand om kylan :rolleyes:
Riktigt mäktigt paket, som kassaskåp med kylaggregat :D

Annars är nog verkligheten, lite som nämnts tidigare:
- inget varumärke är bäst på allt
- det varierar över tid eftersom företag ändrar sina strategier etc
- allt höll bättre förr ;)
Det är inte omöjligt att kronprinsessan har det men måste vara trångt i köket isf eftersom det står en AGA-spis på Haga. Grand Cuisine har en prislapp på ca 70’ euro men det är väl bara en tidsfråga tills det motsvarar 1-2 miljoner SEK men osäker på en chockfrys är ngt som många hushåll efterfrågar
 
D DFYD123 skrev:
Håller med om att den har många roliga features ett plus i kanten är väl att den är snäppet billigare än Gaggenau om det inte var ex.moms jag såg men gällande designen så delar vi inte uppfattning och luckan på Gaggenau är ganska imponerande den med samtidigt som den är ngt enklare att placera i ett hemmakök...
Kanske är Gaggenau lite snyggare ;-) allt annat är nog på plussidan på rationalen. tänkte köpa en xs innan jag insåg det galna att betala dylik summa för en ugn.

Det verkligt imponerande med rationalen är att den även finns en gasdriven variant. Tänker på den gamla gasspisen jag tampades med i Tyskland botten på bullarna blev som regel alltid vidbränd

Diska ugn eller diska i ugnen oklart men lite skoj är det allt pyrolys känns förlegat
 
Redigerat:
  • Gilla
Shiraz och 1 till
  • Laddar…
Smeg!!
 
  • Gilla
TheProfile
  • Laddar…
B Bluenose skrev:
Smeg!!
Du måste verkligen jobba på Smeg???
 
  • Gilla
PsychoCheF och 1 till
  • Laddar…
B bompa skrev:
Vi skall nu satsa större summa pengar på kök vi skall ha i +20 år
Vad skall man ha för vitvaror?
Kolla på Siemens,kvalité,snyggt och inbyggd Micro i ugn fungerar skit bra(y):D
 
Jag är iaf rätt besviken på alla toppgrejjer från Electrolux i vårt kök. Diskmaskinen byttes till slut efter dyra reparationer. Reparatören sa att absolut minst problem har de med Asko cylinda.
 
  • Gilla
Shiraz
  • Laddar…
M m-i-c-k-e skrev:
Som sagt Bosch, Siemens, Neff och Gaggenau är ju alla samma koncern.
Nu gissar jag lite här men jag skulle bli mycket förvånad om komponenterna i dessa maskinerna skiljde sig åt så länge det är jämförbara specifikationer. Framför allt höljen & yttre delar är olika skulle jag tro. Sedan byggs de väl endast delvis i samma fabriker.
Vi köpte själva allt från Neff, direkt via en tysk återförsäljare; ångkombiugn, mikro & pyrolyskombiugn, diskmaskin, häll, integrerad kyl + frys och espressomaskin.
Jag är särskilt nöjd med mikrovågsugnen. Gissar att BSH har patent på att ha en roterande mikrovågsantenn istället för den värdelösa roterande glastallriken som finns i de flesta mikrovågsugnar. Tack vare detta kan de få jämn värmning, ofta med hygienisk botten i glas. Electrolux mfl. har i stället mikrovågsantennen i sidan på modellerna utan roterade tallrik vilket ger ojämn uppvärmning.
Jag gillar Neffs design skarpt, sobert och tidlöst. Den glidande ugnsluckan och pucken att styra hällen med är också trevliga. Jag tyckte inte alls att det var värt de extra pengarna som Gaggenau kostar.
Mycket snyggt kök. Var kommer fläkten ifrån?
 
  • Gilla
uffen
  • Laddar…
Vi har Bertazzoni 90cm induktionsspis, känns betydligt mer robust än SMEGs variant som vi jämförde länge med. Fjäråskupans Box som kan både kapas för snedtak och går att få i valfri färg. Såhär 1,5 år efter att köket blivit klart så ångrar vi oss inte. Bertazzoni 90cm induktionsspis i kök med marmorstänkskydd och köksknivar på bänk, fläckar på ugnslucka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ursäkta hundens dreggel på ugnsluckan...
 
  • Gilla
jocke31 och 4 till
  • Laddar…
J jenpa skrev:
Vi har Bertazzoni 90cm induktionsspis, känns betydligt mer robust än SMEGs variant som vi jämförde länge med. Fjäråskupans Box som kan både kapas för snedtak och går att få i valfri färg. Såhär 1,5 år efter att köket blivit klart så ångrar vi oss inte. [bild]

Ursäkta hundens dreggel på ugnsluckan...
Jättefint kök! Såg i en annan tråd att det är snickarbyggt. Intressant golv du har där också?
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jättefint kök! Såg i en annan tråd att det är snickarbyggt. Intressant golv du har där också?
Tack! Vi är supernöjda:) Golvet är kanske inte så köksvänligt egentligen, men ett handskrapat enstavs parkett från Kährs som ger ganska mycket liv och man ser inte smutsen så väl. Lyckades fynda en utgående modell till hela huset.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
D DFYD123 skrev:
men välj bort ismaskin, det funkar inte i Sverige.
Vad menar du med att ismaskin inte funkar i Sverige?
 
Cheesen
J jenpa skrev:
Vi har Bertazzoni 90cm induktionsspis, känns betydligt mer robust än SMEGs variant som vi jämförde länge med. Fjäråskupans Box som kan både kapas för snedtak och går att få i valfri färg. Såhär 1,5 år efter att köket blivit klart så ångrar vi oss inte. [bild]

Ursäkta hundens dreggel på ugnsluckan...
Den där bilden förklarar utmärkt varför vi valde bort rostfria vitvaror.... Varenda fettfläck syns från garaget, ett evigt torkande. . Avskyr vår fläktkåpa i rostfritt, det enda jag skulle vilja byta ut i köket.
 
  • Gilla
arneri68 och 2 till
  • Laddar…
A
L L-E skrev:
Kanske är Gaggenau lite snyggare ;-) allt annat är nog på plussidan på rationalen. tänkte köpa en xs innan jag insåg det galna att betala dylik summa för en ugn.

Det verkligt imponerande med rationalen är att den även finns en gasdriven variant. Tänker på den gamla gasspisen jag tampades med i Tyskland botten på bullarna blev som regel alltid vidbränd

Diska ugn eller diska i ugnen oklart men lite skoj är det allt pyrolys känns förlegat
[media]
Om man sätter stort värde på att laga god mat och baka i ugn är rational det bästa alternativet.
 
electroluxaren skrev:
Om man sätter stort värde på att laga god mat och baka i ugn är rational det bästa alternativet.

Nja. Vill man lägga så lite tid som möjligt och låta ugnen göra jobbet så är ju rational väldigt högt upp tekniskt sett.

Men vill du ha ett kök byggt för matglädje och inte vill tumma en mm på kvalité så är det troligen molten I som gäller. Används i världens bästa kök och du kan få dem att bygga modulen helt som du vill. Startpris från dryga 250k upp till 5 Millar för den största dom gjort.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.