mathiash77 skrev:
Kan du förklara vad du menar med vettig och hållbar?

Kanalfläkten har sina fördelar men även takfläkten har det.

Takfläkten kostar kanske lite mer i början men man ska ändå göra hål i tak då det är minimalt merarbete. Takfläkt är tystare (längre bort) och enklare att rengöra (mer lättåtkomlig utan lucka i vägg).

Kanalfläkt blir mer diskret på taket.

Båda ska styras och el ska dras.

Så du får prata med firman som ska göra jobbet och försöka se både nuvarande badrum och framtida badrum framför dig. Då kan de ge dig ett komplett förslag som passar.
Ja alltså, jag vet egentligen inte vad jag menar själv. Men ser väl helst att själva fläkten är inomhus och borta från regn och rusk, och så självklart att det inte regnar in, därav det jag ett enkelt rör med en hatt på.

Men som sagt, är inte påläst och tar emot era tips och idéer :)

Tallguy196 Tallguy196 skrev:
[länk] välj och sen en [länk] så är du hemma! :) Vill du kan du bygga fuktstyrt, tidsstyrt, appstyrt eller vad 17 som helst.
Ska kika på detta :)

Mvh Jonas
 
Kikade runt lite nu när man slösurfade.. Hittade denna https://www.luftbutiken.se/takflaktar/2258-vilpe-takflakt-e120-p-125-500-svart.html .
Tanken jag har med en sån här typ av fläkt är när det regnar, hur funkar det? Är väl lixom rakt ner in i den? Eller hur funkar det?
Sen bara för att ta ett exempel, där jag funderade på att ha den lutar det mer än 50° så hur ska jag göra där? Alternativet är ju att dra den raka spåret upp genom vinden och upp på den lite mindre lutande takdelen, men blir helt plötsligt lite mer jobb..

Mvh Jonas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.