FTX -ÄR väl från värmeluftpump eller va?? ???
 
Göran skrev:
FTX -ÄR väl från värmeluftpump eller va?? ???
Nej, jag är i det närmaste helt säker på att det bara är en enkel värmeväxlare i dessa system, ingen luftvärmepump.

(Ursäkta att jag har orsakat att tråden har havererat fullständigt :))

\\Thomas
 
Hej,

Vi har fått höra från M att det INTE ingår någon värmepump i de hus som är aktuella på Svartöbrinken. Man kan ju då undrar varför ni, Jonas och Ullis, har behövt tänka på var ni placerar en sådan. Jag skulle kunna tänka mig att man inte vill ha golvvärme där rören för fjärrvärme kommer in, och det var kanske det som H menade...vad vet jag...

\\Thomas
 
Angående FTX just för oss i Luleå så har jag startat en tråd i ämnet.

\\Thomas
 
birgi skrev:
Ullisojonas -- ett PM väntar!
hört av Vittjärvshus? 8)
 
Huset kommer nog ut idag! Visning nästa söndag... Strssad till max. All finputsning samt 2 små gör att vi inte har hunnit i princip någonstans med "nya" huset, förutom egna funderingar.
Vi är nog snart mogna att ta nästa steg och kolla lite möjligheter med M samt MAF. Ska bli riktigt spännande.
Det hänger ju en del på vad vi får för huset.... (Tipsa alla ni känner o plussa! :D)
Kom just på att ni kan skippa nybyget och köpa vårat STORA hus ;)
Följer med intresse era inlägg om värmeproblematiken, men hinner inte oroa mig!
Måste åka ut mera på tomten o titta så man får en känsla för hur man vill ha det (Matte, du följer väl?)
 
matteochannika skrev:
vad är på G hos er alla som ska bygga på Brinken. Rapport tack! :D.
Vi har lämnat in vårt förslag till planlösning till M för en vecka sedan. Han skulle fixa till det lite och sedan skicka det till konstruktörerna på Myresjöhus. Konstruktörerna har tydligen mycket att göra, och av förståliga skäl kunde M ej lova när konstruktörernas utlåtande kommer, men som jag tolkade situationen så bör det inte ta mer än två-tre veckor.

I övrigt så har vi varit och provsuttit drivveden(?) på stranden och gått några varv runt vår blivande tomt. Vissa dagar blåser det som attan där ute...

\\Thomas (och Anna)
 
matteochannika skrev:
Har ni gjort mycket ändringar på ert Multifunkishus?
Jo, vi har i princip använt Multifunktionella huset endast som inspiration. Det som vårt husförslag har gemensamt med Multifunktionella huset är att huskroppen består av en större nästan kvadratiskt del och en mindre rektangulär del som är förskjuten relativt den stora, samt att vi har dubbel takhöjd i vardagsrummet, och köket i direkt anslutning till detsamma. Vi har även inspirerats en del av Villa Garbo.

\\Thomas
 
danneoullis skrev:
Träffar Myresjö arkitekt på Torsdag för att bolla ideér. Har alla andra varit till MAF (känns som att Micke försöker klara sig med Myresjö ochinte skicka oss till MAF...) Var det givande, hur mkt tid lade ni osv? Båthuset såg fint ut efter omst. Bastu?
Aha, är Mysesjöhus arkitekt i stan? Då vi pratade med M för en dryg vecka sedan visste han inte när han/hon skulle komma hit. Det kanske är läge att boka ett möte med honom/henne.

Vi har inte varit hos MAF ännu, vi tänker försöka klara oss utan dem så långt som möjligt. Anledningen till detta är att när vi väl besöker dem så vill vi vara så förberedda som möjligt. Eventuella timmar som blir "över" kan man använda för att konsultera någon av deras inredningsarkitekter.

Det känns som att det är låååång tid kvar innan det blir aktuellt med beslut om eventuell bastu eller inte. Det beror ju så klart på priset, och hur många andra som är intresserade. Sedan är det ju inte bara att bygga en bastu och sedan är allt frid och fröjd, utan det måste ju finnas en fungerande organisation som kan ta, och tar, ansvar för att allt som köps in hålls efter...och gärna då att denna börda inte faller på en enda entusiast, så som det tyvärr blir i många föreningar.

\\Thomas
 
Hur blev det nu?!!
Raderade ett inlägg och häpp är alla våra inlägg borta!
Nåja, det mesta som diskuterats var ju av redan inaktuell karaktär.

Såg att Hassemedsågen gått loss igen! Öppet och fint!
Vi hade sparat en knotig och eländig björk som vi nog ska be att han plockar ner när han ändå håller på... (Tänkte att den nog blir fin när löven kommer... men - näh!!!)
 
Jo plötsligt ser det ut som om jag startat en Lule-tråd-ve och fasa... :surprised: :surprised:
 
He, he... Egentligen var detta syftet!  8) 8)

Fast samtidigt blev vi ju degraderade till juniorer igen... :p
 
som sig bör... 8)
 
Jahaja...

Det händer saker ute på sluttningen!

Visserligen mest grävande och schaktande för vägar och ledningar.

Men ändå :surprised:

Beträffande vårt bygge dock tämligen långsamt framåtskridande i planeringen av olika skäl...

/J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.