KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Man bör inte släppa lös dem.
Knivarna i lådan, hästarna i stallet, tomtarna på loftet. Försök att hålla det i minnet, eller går inte hissen ända upp :dizzy:
Är det ett stalltips?
 
Utsättaren Utsättaren skrev:
Är det ett stalltips?
Jepp, direkt från hästens mun. Gnägg!
 
Illustration av karikerad äldre man med glasögon på en motorcykel, med en text om konstiga människors roll i normalitet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Paulina123 och 3 till
  • Laddar…
Textdialog om att välja mat där en person låter den andra bestämma, men säger nej till förslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hantverkare1 och 11 till
  • Laddar…
T thomasx skrev:
Jag vet inte!?
Men det jag ser är att bilden är retuscherad....
Ja, skuggorna på taket uppe till höger verkar onaturliga. Det är det du menar va :giggle:
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, skuggorna på taket uppe till höger verkar onaturliga. Det är det du menar va :giggle:
Wow ett hopp på 5568 poster! :D
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Haha, du har säkert rätt om hästägare (men du kommer få faan för det precis som när man skojar med 90talister) men detta är faktiskt inte ett hästsläp utan ett vanligt skåpsläp men med ramp bak (inga fönster etc).
Det enda jag vet om hästsläp är att det är det värsta man kan ha framför sig på återvinningsstationen. Deras skit är aldrig sorterat, utan de ställer sig alltid i mitten och blockerar, och springer sedan som illrar fram och tillbaka och kastar. Precis som om de använt släpet på gården som en soptipp under månader. Det blir ju inte bättre av att man inte kan lyfta ur annat än bakåt .. *gubbpoäng*
 
  • Gilla
sir_daniel och 5 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Wow ett hopp på 5568 poster! :D
Snacka om att vara vilse i pannkakan :oops:

Undrar hur jag hamnade där :thinking:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Snacka om att vara vilse i pannkakan :oops:

Undrar hur jag hamnade där :thinking:
Du sökte väl efter bilden på tornet ...
 
tommib
elpaco elpaco skrev:
Det enda jag vet om hästsläp är att det är det värsta man kan ha framför sig på återvinningsstationen. Deras skit är aldrig sorterat, utan de ställer sig alltid i mitten och blockerar, och springer sedan som illrar fram och tillbaka och kastar. Precis som om de använt släpet på gården som en soptipp under månader. Det blir ju inte bättre av att man inte kan lyfta ur annat än bakåt .. *gubbpoäng*
Ja, det borde vara spöstraff på folk som inte packar efter packplanen (eller kan återvinningscentralen utantill)

/mvh 37-årig surgubbe
 
  • Gilla
sir_daniel och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ja, det borde vara spöstraff på folk som inte packar efter packplanen (eller kan återvinningscentralen utantill)

/mvh 37-årig surgubbe
Håller med fullständigt.

Mvh 45-årig surgubbe
 
Jag är den som står och ler glatt och hejar på alla surgubbar på tippen.. och fnissar när deras tålamod uppenbart tryter när de tycker alla andra gör fel.. :cool:;)(y)
 
  • Gilla
martin43 och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ja, det borde vara spöstraff på folk som inte packar efter packplanen (eller kan återvinningscentralen utantill)

/mvh 37-årig surgubbe
Det gör jag aldrig!
Fyller släpet till max och tippar av hela rasket som osorterat, lätt värt 1500kr tonnet att slippa sortera!
 
Snigla Snigla skrev:
Jag är den som står och ler glatt och hejar på alla surgubbar på tippen.. och fnissar när deras tålamod uppenbart tryter när de tycker alla andra gör fel.. :cool:;)(y)
Det finns många som man kan bli förbannad på under ett besök på återvinningscentralen.
Exempelvis de som inte kan backa med släp, och ställer sig tvärs över hela skiten så ingen annan kommer fram under tiden de släpar allt till containern.
Eller om man själv ska backa in mot en container, så kommer någon j*vel och tränger in sig i mellan
Sen har vi dem som kör mot körriktningen (återvinningscentralerna här är enkelriktade), för att de har glömt slänga något (inte packat efter packordningslista).
Brukar själv försöka åka dit vid tider då belastningen är låg. Eller om det är dåligt väder med regn.

Så vi surgubbar tappar bara tålamodet på de som gör fel.
Resten är vi också sura på, för har de inte gjort fel idag, så kommer de säkerligen att göra fel en annan dag :)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Och vi som jobbar där får våra roliga stunder, den ena värre än den andre.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.