Hej,
Vi bygger hus och jag har ett problem med att grundläggaren har gjutit in en kulvertslang för varmt tappvatten med bara ett rör i istället för kulvert för uppvärmning med rör för tillförsel och retur. Jag upptäckte problemet först nu när huset nästan är klart och jordvärmepannan håller på att installeras. Kulvert ska gå till garage som jag ska börja bygga nu och som jag vill värma upp med golvvärme.

Slangen kommer upp i tvättstugan strax innanför ytterväggen. Så möjligen kan man gräva in sig undertill och kapa. Men vad blir nästa steg? Nån som har andra förslag på lösningar?
 
Låt slangen ligga till just vatten då och låtsas att huset är klart och att du ska dra ut kulvertslang till ett garage du ska bygga. Hur gör man då? Man borde väl kunna borra ett hål och lirka ut det utåt som du är inne på ?
 
S Stefan1972 skrev:
Låt slangen ligga till just vatten då och låtsas att huset är klart och att du ska dra ut kulvertslang till ett garage du ska bygga. Hur gör man då? Man borde väl kunna borra ett hål och lirka ut det utåt som du är inne på ?
Jag får höra med rörläggaren om han kan göra det. Lite rädd att skada huset när man är inne och gräver under plattan med.
 
Jo men undersök som sagt hur man gör när man har huset klart och vill bygga till nåt. Rimligen finns det bra lösningar även där.
 
Plattan håller, den bryts inte av om du gräver lite.
Jag har tagit in 3 kulvertar i pannhuset under kantbalken upp genom golvet och den plattan håller ihop fortfarande.
Intaget till verkstan fick bli lite utanpåliggande då grunden är lite blandad kompott.
Utanpåliggande kulvert intill röd byggnad mot grå betonggrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.