Tror jag letar efter en kombination som inte existerar när jag vill ha två saker som var och en är ovanliga.

Letar efter en induktionshäll som har inbyggd fläkt (typ Bora) och separata vred.
Möjligen har Gaggenau men jag blir inte klok på deras websida så har inte helt säkert hittat det jag är ute efter.
NEFF har ju en nödlösning med sin magnet men det är ju inte riktigt vad jag vill ha.

Någon som känner till något?
 
Hällen har ju bara en översida så det blir ju svårt att täta vreden mot överkok.
Ska du ha vred så finns ju spisar med ugn.

Protte
 
Gaggenau är lite av ett modulsystem där man plockar ihop vad man vill ha. Deras 400-serie har separata vred som man monterar i skåpet under och de säljer fläktar av alla slag, även bänkmonterade. En bra idé är att läsa deras prislista innan man blir för förtjust i deras glänsande maskiner…
 
Faktiskt inte helt vanligt med spis, med induktion, som har vred heller.

Det jag menade var dock, som halper skriver om Gaggenau, lösa vred som placeras under hällen i "skåpet".

Bänkmonterad fläkt är inte aktuell. Måste vara i hällen. Gillar inte modulsystemen men har aldrig sett något i verkligheten så kanske bättre än jag tror.
Vet att de kostar mycket men kan jag få de funktioner jag vill ha är ja villig att betala lite mer.
Med det sagt hade jag iofs helre sett att en billigare leverantör hade den lösning ja vill ha....
 
Min mamma och pappa har en ugn med induktion ovanpå som man styr med stora vred som sitter på "framsidan", alltså ovanför ungsluckan. De har också så man kan styra med touchknappar "ovanpå" (alltså hällen) men de använder bara vreden mig veterligen. Om du är intresserad kan jag kolla noggrannare exakt vad det är de har...?
 
Tack, men bara intresserad av häll separerad från ugn (dvs inte en spis som jag tolkar de som att de har).
Finns inte spis där fläkten är integrerad i hällen (vad jag vet).
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Bora professional... där monterar du vreden i lådförstycket precis som Gaggenau. Dock moduler men samma funktion som du söker.
 
Tack
Får forska mer om moduler men känns som man får det sämsta av flera världar om man inte har som högsta prio att ha mer än två moduler (alternativt någon av specialmodulerna typ wok eller stekbord)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.