Finns det någon som kan förklara hur man får ett Kerui W 18 larm att fungera med simkortet (telefonkort) så att det ringer upp min mobil eller skickar sms, telefonnummer och sms nummer är inlagda i larmet och jag har inga pinkoder på simkortet
 
Redigerat:
O ovarp skrev:
Finns det någon som kan förklara hur man får ett Kerui G 18 larm att fungera med simkortet (telefonkort) så att det ringer upp min mobil eller skickar sms, telefonnummer och sms nummer är inlagda i larmet och jag har inga pinkoder på simkortet

Hur långt har du kommit? Vad är det som inte fungerar?
Jag tittar lite snabbt i manualen och där är inte mycket att spela på, telefonnummer läggs in under menyn "Number settings".
 
Jag sätter in sim kortet men det fungerar intedet ringer inte upp min telefon när larmet går
Det finns ett CDI nummer vad betyder det
 
Ser ut att vara relaterat till larmöverföring till larmcentraler enl. ett specifikt protokoll (Contact ID, ej CDI).
 
ok men jag vet fortfarande inte hur jag skall få larmet att ringa upp eller sms min telefon
 
Vad händer vid larm?
Får du något felbesked i displayen vid larm?
 
inget i larmdisplayen men tar jag ut sim kortet så blinkar det i displayen att man skall sätta in sim kortet och det slutar när det är instoppat frågan är om man någonstans måste skriva in telefonummret som finns på simkortet
Larmer heter Kerui W18 jag hade skrivit K 18
 
Kolla att du inte har någon pinkod på kortet! Om du har en gammal telefon kan du testa
kortet i den.
 
Jag har testat att lägga in simkortet i en telefon och det fungerar utan att använda någon kod jag har även ringt från den telefonen och det fungerar
 
Har bara pillat på en Kerui, men det låter som om du gjort rätt.
Fel på enheten kanske?

Kan den ringa ut om du går till menyn "Phone call" och matar in ett nummer?
 
Nej det går inte att ringa ut eller ringa till
 
O ovarp skrev:
Nej det går inte att ringa ut eller ringa till
Då har du nog en trasig enhet, trist
 
Jag har skickat ett mail till Kerui och påtalat att det inte fungerar och där är fortfarande garanti
så jag får se vad som händer men är det någon som vet det finns kanske något speciellt sett att få igång det så hör av er.
 
Erik Hellgren Erik Hellgren skrev:
Då har du nog en trasig enhet, trist
Det står att det bara suportrar 2 g är det därför det inte fungerar
 
2G=GSM. Det ska inte vara några problem med uppringning om enheten bara stödjer detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.