Svar:2
Det är inte särskilt ball att bada i poolen när den är kall.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn värmepump till poolen och bada varmt i sommar

[bild]

Visst är det skönt att svalka sig på sommaren, men ibland kan det bli väl kallt i poolvattnet. Då behöver du en värmepump så att du får till den där perfekta badtemperaturen. Veckans vinnare får hem en Eco 3,5 kW från Swim & Fun. Den har mekanisk kontroll, ratt för temperaturinställning samt garantitid på 7 år på kompressorn (och 2 år på totalgarantin).

Totalt värde cirka: 6 100 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har Bygghemma för telefontider på sin professionella rådgivning?
Svaret (och mer info om värmepumpen) hittar du här: [länk]

1. 9-17
X. 10-12, 13-16
2. 8-22

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 25 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma.se. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och Swim & Fun för att de sponsrar den här tävlingen
Alternativ 2
Min dotters leder behöver vattengympa varje da'
Är vattnet varmt blir dotter gla'
 
Svar: Alternativ 2

Jag har byggt in en Swim Fun "Kreta" pool i min altan. Jag har till 100% köpt Swim & Funs poolprodukter. Jag har bl.a köpt:

Pool Kreta 3.50*90
Sandfilter med pump
Utedusch
Automatiskt klordoserare
Uv-filter
Poolvärmeduk
Alla tänkbara kemikalier
Håv
Dammsugare
Termometer
m.m

Jag har som glad amatör kunnat förverkliga drömmen om en egen liten pool till familjen för förhållandevis lite pengar med hjälp utav Swim & Funs prisvärda produkter men vad hjälps det när ingen värme finns till poolen. Barnen och frugan vill ändå inte bada när vattentemperaturen i bästa fall håller sig strax över 20 grader. Det som verkligen saknas för att mitt "Swin & Fun" bygge skall bli komplett är utan tvekan en poolvärmepump. Då helt plötsligt så blir poolen komplett och familjen kan utnyttja den som det var tänkt.
 
  • Altan med inbyggd rund pool "Kreta", omgiven av sittmöbler, pooltillbehör och en utedusch.
  • Altan med växt mot staket, utedusch och trädgårdsmöbler, ingen pool synlig.
  • Inbyggd rund pool på trädäck med uteplats, solstolar, utedusch och pooltillbehör.
  • Sandfilter och pump installerade under en trädäck för en Swim Fun pool, med sladdar och slangar synliga.
  • Altan med inbyggd Swim Fun "Kreta" pool, omgiven av utemöbler och utedusch, med trädgård i bakgrunden.
  • Inbyggd rund pool på en trädäckad altan med trädgårdsmöbler och växter med öppet uterum i förgrunden.
  • Altan med gräsmatta och nyinköpt "Kreta" pool under konstruktion, trädhängd hängmatta i förgrunden.
  • Inbyggd rund pool på en altan med pooltillbehör som pump och kemikalier placerade vid sidan.
  • Altan med inbyggd rund pool av märket Swim Fun, omgiven av staket och gräsmatta under klar himmel.
  • Gilla
Elina Blom Westergren
  • Laddar…
Svar 2

Har ingen pool själv tyvärr men hade jag vunnit denna hade jag givit den till min syster....då kanske jag också kan ta mig ett bad med alla de andra när jag är på besök, lite tråkigt att sitta badvakt vid poolkanten varje gång :)
 
Svar:2

Har köpt pool för att barnen ska få större vattenvana. Men inser nu att jag underskattade temperaturen jag kan få utan tillsatsvärme. Så pollen är alldeles för kall för barnen (och för att jag ska vilja bada med dem :confused:).

Denna värmepump skulle vara alldeles perfekt för att få dräglig temperatur.
 
Stort grattis Swirve som vinner en värmepump till sin pool! Du har kämpat och slitit med att få poolen i badbart skick, och vi hoppas att den med värmepumpen som komplement blir sådär härlig som en riktigt bra pool kan vara en varm sommardag.

Motivering: Fick en pool "på köpet" med huset som köptes för 4 år sen. Poolen var i lite halvrisigt skick och med en risig solvärmematta för att få en badbar temperatur. Har i 4 års tid tänkt att nu är sista året för solvärmaren, men lite silikon och silvertejp senare håller den ihop ytterligare ett år! Poolen fick ny plåt förra året efter att ha rostat sönder, en ny skimmer skaffades så poolen funkar igen, men nu är det verkligen sista året för solvärmen. Lite trist då resten nu funkar. Precis när dottern bottnar och nästan börjat kunna simma. En poolvärmepump för att förlänga simskole säsongen hemma hade verkligen varit nice!
 
Kul att jag vann! Mindre kul att bygghemma inte verkar kunna leverera värmepumpen? eller?
Fick ett leveransbesked den 28:e maj som sa att den skulle lämna lagret den dagen och att fraktbolaget skulle kontakta mig 2-3 dagar senare. Har efter det varit i kontakt med bygghemma 2 ggr och frågat var leveransen är, och de har sagt att de skall höra med lagret om sändningsnummer och återkomma. Ingen har återkommit...Återstår att se om det kommer nån värmepump denna sida midsommar.
 
Låter som för mig då. Beställde vagn och åkgräsklippare den 28e maj. Vagnen har dom skickat men inte klipparen. Totalt värdelös support. Svarar knappt på mail och via telefonen får man inga besked. Stod 2-5 dagar leverans, jo tjena! Pratade med dom senast igår och då skulle den skickas idag. Har ännu inte fått leverensnummer så jag är tveksam till det.

Kommer inte beställa något mer från Bygghemma.se
 
Nu äntligen har pumpen kommit! Återstår att se hur väl den fungerar! :)
 
Tobbe.A
J Jenny Nordlundh skrev:
Svar: 2
Familjen har haft otur med prylar som lagt av, senast 2 luftvärmepumpar, som ingen värme gav.
Nu få det väl ändå räcka, så jobbigt med fukt från läcka. Möbler som tagit skada… längtar till sommaren då vi åtminstone kan bada💦
Har förberett för att fixa poolen, det är ju perfekt i den varma solen. Men maken blir helt stel och utbrister ”något med poolvärmepumpen är fel”. Allt i pumpen har frusit itu, så det lär dröja länge med poolbad ännu😩
En poolvärmepump från Swim & Fun, skulle förändrat den dystra tillvaron i familjen minsann🥰
Tyvärr avslutades tävligen 2018.
 
  • Haha
Posselosse
  • Laddar…
Svar 2

Det är inte så roligt för barnen när de ser att hundbaded är varmare än deras pool. Så vi hade gärna värmt Poolen lite och vunnit den för deras skull.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.