Jag skiter i att det är fejk. Det är för bedrövligt ändå.
 
  • Gilla
Christoffer85
  • Laddar…
Jag såg en liknande skylt härom dan...
 
  • Varningsskylt med halkande bil och texten "Gäller ej fordon med tillstånd" mot stadsmiljöbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På samma stolpe? Är det du som är där och skruvar?
 
Det är t.o.m samma skylt som någon med photoshop eller likvärdigt bara bytt "skyltbild" på. kolla det nedre vikna hörnet på skylten.....
 
Den första bilden är fejk...
 
  • Gilla
nimhed
  • Laddar…
Nu är det ju så att de triangulära skyltarna är varningsskyltar, och inte förbudsskyltar. Man behöver alltså aldrig tillstånd för att få sladd eller köra ut över en kajkant, eftersom det inte är förbjudet ens i vanliga fall.
 
richardtenggren
Hittade faktiskt originalet nu...
 
  • Gul och röd varningsskylt med en bild av en anka följt av två ungar, med texten "Gäller ej fordon med tillstånd" under.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Ja, ja, ja du kan ju alltid försöka ;). Har du inga fler s.k "photoshops original".
 
Här är originalet:
 
  • Vägmärke för sväng med tilläggstavla "Gäller ej fordon med stånd" framför husfasader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
Nu blir detta inte så mycket bättre.... Skylten ovan visar vart vi är på väg med detta s.k skämt...
 
Vill inte besudla Bengts hörna, med språkpoliskommentarer, så vi tar det i humorhörnan istället...
Låter intressant att det finns dom som hyr ut bensin :D
Skärmbild av ett foruminlägg med markerad text som lyder "som hyr ut bensin".
 
Originalet...

En bildcollage av vägtrafikskyltar ackompanjerade med en humoristisk text som tillsammans bildar en berättelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
Jag tror paret helt enkelt har missat att det är tjejen som p-pillerna är till för ..
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
B b8q skrev:
Man behöver alltså aldrig tillstånd för att få sladd eller köra ut över en kajkant, eftersom det inte är förbjudet ens i vanliga fall.
Perfekt! Har du lust att PMa koordinaterna till den kaj där jag kan dumpa mina gamla bilvrak utan påföljd. De kajer jag har i närheten har en massa tramsiga regler kring detta!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hittade faktiskt originalet nu...
Haha vi har faktiskt en and-skylt i byn där jag bor. Står även ”Duck-Crossing”. Det roliga är att det funkar och behövs. Jag är en av de som tutar/skriker/kör efter de som inte stannar för fåglarna :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.