C
Stefan N Stefan N skrev:
Bytte från tallrik till crosscut nu på Klippon och det vart mycket bättre, inga strängar med gräs alls.
Bättre sent än aldrig! (y)
 
Stefan N Stefan N skrev:
Bytte från tallrik till crosscut nu på Klippon och det vart mycket bättre, inga strängar med gräs alls.
Jag har en Comet S från 2004. Jag gjorde exakt samma fel som MostWanted -bytte från tallrik till Gator. Nu är det grässträngar på hela gräsmattan.
Knivtallriken är så sliten så det går inte at sätta på nya knivar. Ville köpa en mulcherkniv men är bra sugen på en CrossCut.
Vilken Klippo har du och bytte du till en annan bult och knivfäste till CrossCut kniven?
 
Redigerat:
Har en Champion. Bytte bara till ny filterbricka som följde med, fästet är samma.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Har en Champion. Bytte bara till ny filterbricka som följde med, fästet är samma.
Men har du den nya Champion från 2007 och fram eller den gamla med "korvställ" fram/bak nere på kåpan?
Röd gräsklippare av märket Klippo utan synligt "korvställ" på kåpan, troligtvis en äldre modell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Röd Klippo Champion gräsklippare står på gräsmatta utan synligt "korvställ" på kåpan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jrosenthal
  • Laddar…
Den på den övre bilden har jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.