Heeej vi vinstpengar kommer att gå till virke till påbörjat garagebygge
 
Svar: 2

Jag (vi) skulle köpa nya utemöbler. Har hittills bara haft råd med begagnat, men pga lite trasiga leder hos en av oss så skulle vi behöver vettiga stolar och ett bord i rätt höjd. Inte så roligt att tvingas sitta i köket och äta när det är fint väder! Med 75% sjukskrivning hos en av oss, försvinner pengarna alldeles för fort, till nödvändiga saker.
 
Svaret är 2006.

Jag ska snart solceller montera – och har därför börjat reflektera.
Jag har inte något batteri till min skruvdragare - så ingen skulle bli gladare.
Hjälp mig att köpa ett par batterier – så råder snart elräkningsfria tider.




Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn presentkort på Bygghemma.se

[bild]

Veckans vinnare tar hem ett presentkort hos Bygghemma.se och kan därmed köpa vad de vill från deras stora sortiment. Presentkortet kan antingen användas för sig, eller som en del i betalningen av en dyrare vara där du själv betalar mellanskillnaden. Hos Bygghemma finns både byggvaror, verktyg och inredning.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna och vad du skulle köpa för pengarna.

Fråga: När startades Bygghemma?
Svaret hittar du här: www.bygghemma.se

1. 2012
X. 2008
2. 2006

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren utses fredag 4 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn presentkort på Bygghemma.se

[bild]

Veckans vinnare tar hem ett presentkort hos Bygghemma.se och kan därmed köpa vad de vill från deras stora sortiment. Presentkortet kan antingen användas för sig, eller som en del i betalningen av en dyrare vara där du själv betalar mellanskillnaden. Hos Bygghemma finns både byggvaror, verktyg och inredning.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna och vad du skulle köpa för pengarna.

Fråga: När startades Bygghemma?
Svaret hittar du här: www.bygghemma.se

1. 2012
X. 2008
2. 2006

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden.

Vinnaren utses fredag 4 maj.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 2. 2006
Det skulle bli i köp av verktyg om jag vinner. Själv älskar jag att bygga/snickra och jag har blivit väl medveten om vikten av bra verktyg för att allt ska gå smidigt. Till saken hör också att en av mina grabbar tar studenten som snickare till sommaren och jag har fått "lektioner" kring vilka verktyg som det ska vara Så nu närmar sig altandäcksbygget som grabben ska hjälpa till med och vad vore då bättre för farsan än att kunna stoltsera med rätt verktyg inköpta på bygghemma för vinsten!
 
Svar: 2 - 2006

Vi ska byta samtliga fönster i sommar och 2000:- är ett fint bidrag till detta.
 
Svar: 2) 2006.

Motivering: Jag har nyligen flyttat till ett korsvirkeshus från 1850 som är ett renoveringsprojekt, och just nu är det köket som det jobbas med. För pengarna hade jag köpt ett förvaringssystem som tex elfa för att kunna inreda mitt planerade walk-in-skafferi
 
Svaret är 2; 2006.

Motivering: Efter ett massivt krig här hemma mot loppor som katten släppat in, skulle det vara skönt att tänka på annat och unna sig någon ny pryl! Jag har tappat räkningen på hur många tvättmaskiner som har gått under 2 veckors tid. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag har dammsugit under dessa veckor. Jag bokstavligt talat kände hur dom kröp på mig under natten. Jag fick över 100 bett. Frugan fick ännu mer. Men vi ser ljuset i tunneln nu. Inga nya bett på 2 dagar.
 
Svar: 2006

Jag skulle köpa något så trist som renoveringstapet. Dottern fyller 17 och man kan lugnt påstå att hon har tröttnat på sin ärtgröna fondvägg som hon haft i 8 år. Men det går inte att måla eller tapetsera direkt på eftersom väggarna är fulla av sprickor p.g.a. uselt utförd bredspackling. Har förstått att renoveringstapet är grejen! Vore kul att ge henne det i nästa födelsedagspresent ;) Fast nä, så elak kan man inte vara, utan en helt ny snyggt tapetserad vägg ska hon få!
 
P
Svar: 2. 2006

Om jag vann så skulle jag köpa något till badrumsbygget. 2000 kr vore en välkommen present då pengarna nu börjar ta slut men mycket återstår att införskaffa.
 
Svar: 2006

Med presentkortet ska Ruben fyra år få en egen verktygslåda med lätta verktyg som han kan hjälpa mig med när vi bygger på tomten. Hittills har han hjälpt till med förrådet, vedlidret, odlingslådorna och altanen men oj vilken fart och glädje det blir om han får riktiga verktyg i sin egen låda.
 
Oj vad många bra motiveringar! Denna veckan har det varit ursvårt att besluta en vinnare. Men slutligen har vi kommit fram till en och det är ingen mindre än *trumvirvel*.... JeLö som förmodligen inte stod så högt i kurs när duschdörren trillade av. Förhoppningsvis kommer presentkortet att leda till trevligare upplevelser i badrummet framöver. Och grattis till dottern :)!

Motivering: Ligger nu på bb sidan om en tapper hustru och efterlängtad dotter. En tös som kom lite tidigare än planerat. Första barnet så man blir såklart lite uppstressad när värkarna kommer, och min hustru ville ta en dusch innan. Lite halvstressad in i den fruktansvärt rangliga duschkabinen så trillar såklart dörren av ,igen. Dörren jag skulle hinna justera, igen, innan det var dags. Precis som den lösa väggen och läckande blandaren. Imorgon är tanken att vi ska åka hem, till ett hus med trasig dushkabin. En billig skitkabin jag varit trött på länge, trött på att laga, trött på att den är så svårstädad. Har sneglat ett tag på en fin kabin hos bygghemma.se, men istället fått prioritera ett barnrum och allt annat man måste ha när man ska få barn. Så just nu hade ett bidrag till en ny duschkabin i form av ett presentkort på bygghemma.se varit guldvärt! /trött och stolt nybliven pappa
 
  • Gilla
IAmNotANumber och 6 till
  • Laddar…
J
Är det leveranstid på presentkortet också eller finns det i lager?
 
J Jocke Best skrev:
Är det leveranstid på presentkortet också eller finns det i lager?
Det är mest troligt så att det kan skickas över direkt men det är förstås leveranstid på produkten som sedan väljs ut.
 
J
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.