J johan_81 skrev:
Letade efter lite ideér till ett picknickbod och snubblade på denna...

[media]
Vad i hela Härjedalen är det han har ståendes i garaget?? Har han snickrat sig en AMC Pacer?
 
  • Gilla
raveper
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Audi is da shit.. ..:p:cool:
Så sant. Strax efter Porsche och BMW på försäkringsbolagens lista över mest kostsamma bilar ..
 
  • Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Jag tycker att pensionärskuvös låter mycket trevligare än modebegreppet Man's Cave.
Dvs upp ur källare och ut i ljuset :D
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Toalett med konstgjorda vinrankor och druvklasar i taket som skapar en medelhavsatmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På muggen på den grekiska restaurangen har man fixat den rätta medelhavskänslan med hjälp av lite (konstgjorda, som väl är) vinrankor och därtill hörande druvklasar i taket.
Så där kan man sitta och begrunda sina hemorrojder.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Menar du att druvklasar i plast egentligen är avgjutningar av hemorrojder? Isåfall undrar jag vad en plastbanan är avgjuten efter? :rolleyes:
 
  • Gilla
Pagno och 3 till
  • Laddar…
Män med hemorrojder behöver laxantia.
 
Nu får ni skratta lite eller nåja åtminstone le lite på min bekostnad!

Var inne på Netonnet igår för att hämta en paxad ”Fyndvara”, närmare bestämt en ”Landmann Triton 3.0”

Allt gick bra, dubbelkollade lappen med godkännande om att allt skulle vara ok.
”Komplett” rutan var ifylld på kartongen dock så var lådan lite trasig i botten.

Nåja, priset var ju nedsatt från 3290:- till 2449:-

Kom hem och skulle montera grillen och började snart ana ugglor i mossen (vad är det för jävla uttryck!?)

Det fattades minst sagt lite grejer...

Monteringsanvisning för grill med inringade delar som saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Allt som är inringat på bilden fattades...:mad:

Ringde kundtjänst som beklagade och bad mig komma in med grillen och hämta ut en ny.
 
  • Gilla
elpaco och 2 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
ana ugglor i mossen (vad är det för jävla uttryck!?)
Ursprunget till det uttrycket är ju också lite humoristiskt och eftersom vi ändå, i en annan tråd, var inne på det här med uttryck som kommer sig av

Vi var ju ändå inne på det här med "felhörningar" från andra språk i en annan tråd och eftersom ivarjefall jag tycker sådant är lite humoristiskt så kanske en förklaring till detta kan passa här.

Detta lär komma från danskans "ulve i mosen", "ulve" betyder alltså varg. Då är det lättare att förstå varför det används i betydelsen "ana oråd".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ugglor_i_mossen
 
jac jac skrev:
Ursprunget till det uttrycket är ju också lite humoristiskt och eftersom vi ändå, i en annan tråd, var inne på det här med uttryck som kommer sig av

Vi var ju ändå inne på det här med "felhörningar" från andra språk i en annan tråd och eftersom ivarjefall jag tycker sådant är lite humoristiskt så kanske en förklaring till detta kan passa här.

Detta lär komma från danskans "ulve i mosen", "ulve" betyder alltså varg. Då är det lättare att förstå varför det används i betydelsen "ana oråd".

[länk]
Det osar katt, här måste det ligga en hund begraven ...

Satt vid en lunch och diskuterade var ”visa framfötterna” kommer ifrån. Vi hade fina teorier tills en kille vid bordet brevid kläckte ur sig att ”det hade vi fått om bakfoten”.
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Gud straffar somliga fort, köp Weber nästa gång ;)
 
  • Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gud straffar somliga fort, köp Weber nästa gång ;)
Ja gärna förr i tiden.
Inte längre...samma kinaskit som allt annat men till dubbla priset.
 
TeroM TeroM skrev:
Det osar katt, här måste det ligga en hund begraven ...
Eller som vår käre bluff-finansman Refaat el-Sayed, med egyptiskt ursprung, sa:
Här ligger en gravad hund :)
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Ja gärna förr i tiden.
Inte längre...samma kinaskit som allt annat men till dubbla priset.
Weber har ju rätt schyssta garantier på sina grillar. Uppemot 20 år på vissa delar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.