Jag behöver hjälp.
Hur ska jag koppla dom , Jag har 20 stycken som jag ska koppla?
 
  • LED-spotlight med tre dioder och en ansluten kabel med okopplade blå trådar mot träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Beror väl lite på vad det är för spot, är det 12v behöver du nån lämplig trafo, är det led behöver du väl en led-driver. Och beroende på hur många du ska koppla på samma ”slinga” behöver du anpassa trafo/driver
 
LED-lampa med kylfläns och drivdon öppnat för inspektion på träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så I alla fall ser ut dom men jag vet inte om dom är 12v eller inte, jag hoppas att du kan se detta med hjälp av detta bild.
 
Vempaya Vempaya skrev:
[bild]
Så I alla fall ser ut dom men jag vet inte om dom är 12v eller inte, jag hoppas att du kan se detta med hjälp av detta bild.
Dom är LED
 
Jadu nä jag är nog inte rätt gubbe för dina frågor :) men ser ju inte ut att vara lämpligt att fräsa på 230V rakt in i det lilla kretskortet där iaf... framgick det inte när du köpte dom vad det var för grejer? Jag hade kanske inte köpt sådana elprylar från aliexpress kanske :/
 
  • Gilla
Vempaya
  • Laddar…
Gissar på 220-230V. I så fall ska du parallellkoppla alla enheter.
 
E etompau skrev:
Gissar på 220-230V. I så fall ska du parallellkoppla alla enheter.
Finns det nåt ritning eller videon hur ska man koppla dom på nätet?
 
Hmmm, ritning. Det borde vara ganska klart hur de ska anslutas. Om det nu är 230V-grejor du har så ansluts de via lämpliga kontaktdon till fas och neutralledare.
Känner du dig osäker på detta så ta hjälp av kunnig person/elektriker.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag köpte spottar från Kina till min hall förra året, 1 har lagt av och en lyser på halvfart. 2/8 paj efter knappt ett år
 
_jpk
J _JpK_ skrev:
Jag köpte spottar från Kina till min hall förra året, 1 har lagt av och en lyser på halvfart. 2/8 paj efter knappt ett år
Men så kostade dem väl 1/8 av priset också? :geek::geek:
 
Jag har också dålig erfarenhet av spottar från Kina och då särskilt de med 1W LED. Har köpt en en drös med trädgårdsspottar som är bestyckade med 3 st 1W LED. Dessa dioder ger upp efter x antal månader och börja då flimra/lysa svagt. Dock lätt att byta dessa dioder.
Drivenheten i spottarna har dock fungerat perfekt. Har inte haft en enda som gett upp.
 
T tobbbias skrev:
_jpk


Men så kostade dem väl 1/8 av priset också? :geek::geek:

Haha Jo det är sant. Problemet kan vara att hitta samma produkt igen när man behöver nya, om man inte köper livstidskonsumtion direkt ;)
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
OM de där är avsedda för 230V, så bör de nog inte anslutas överhuvudtaget. Kan inte tänka mig att den trafon håller isolationen.
 
Om det går att få fram någon teknisk data på spottarna så är det inte omöjligt att köpa ett eller flera bättre drivdon i Sverige och då helt enkelt klippa bort de medlevererade drivenheter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.