Det mesta tyder på att detta är en klassisk marknadsföringsbluff.

Det finns ingen tillstymmelse till oberoende undersökning som visar att detta fungerar.

Det är också väldigt spännande läsning att googla lite och titta på allabolag osv, för att hitta personerna bakom bolaget. Det har dock inget med fukt i byggnader att göra.
 
Det ska till en alldeles sjusärdeles laddning av vattenmolekylerna, om de ska attraheras av jorden utanför GENOM betonväggen (isolator). Sedan måste molekylerna också förstå att de ska ut i jorden och inte stanna kvar i betongväggen som har 100% kontakt med jorden/marken utanför och alltså är lika jordad. Eller dra sig in i källaren och, så som vatten plägar göra, rinna ner på det likaledes jordade golvet...
Om något verkar för bra för att vara sant så är det oftast det. Det här var dock inte ens ett bra försök.
 
Hej!

Intressant! Jag ska på Bomässan i Helsingborg idag och detta företag finns med bland utställarna. Efter att ha läst denna tråd så är jag 100% mer förberedd när jag besöker deras monter :)

Mvh
Tobias
 
Var på mässan o fråga ut dem lite, hade inga vettiga svar alls, dom skulle ha 69000 för en installation! För lite rostfria spett med dc på.. Komiskt. Synd om dom som blir lurade
 
  • Gilla
J.Hoffa och 2 till
  • Laddar…
Hej. Har köpt ett hus med källare som har fukt, vill egentligen inte gräva upp.
läste era gamla inlägg om active dry power som nu kanske heter arid .se.
såg på abreen.se att de hade ett klipp med martin timell där han sa at det var bra?
jag måste veta vad jag ska göra.
 
Det är lurendrejeri rakt igenom. Dränera, fuktskydda på rätt sätt istället.
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
Faktiskt oerhört roligt att det är just "Danieltälje" som kommer in i tråden och frågar saker. Lite en "blast from the past" från inlägg 20.

Hursomhelst. Det är bluff. Fake. Skräp. Att Martin Timell står och försöker sälja in det gör det inte till mindre skräp.

Det var faktiskt lite roligt att läsa på wikipedia angående elektroosmos som man säger sig använda. Exempelvis:
"Maintaining an electric field in an electrolyte requires Faradaic reactions to occur at the anode and cathode. This is typically electrolysis of water, which generates hydrogen peroxide, hydrogen ions (acid) and hydroxide (base) as well as oxygen and hydrogen gas bubbles."
Alltså (om jag inte feltolkat i all hast); om man tillför tillräckligt med effekt för att dräneringen ska fungera, så bildas en hel hög med otrevligheter både i väggen och i trädgården. Nu lägger man på så låg effekt att det istället inte händer någonting. Kanske lika bra så.

Om någon känner att de har för mycket pengar kan ni istället skicka dem till mig. Som tack kan ni få en hel låda torrbollar att stoppa ner i källaren. Det kommer göra lika stor, om inte större skillnad som elektroosmos.
 
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
K
P PatrikJo skrev:
Faktiskt oerhört roligt att det är just "Danieltälje" som kommer in i tråden och frågar saker. Lite en "blast from the past" från inlägg 20.
Faktiskt oerhört roligt :rofl:

Är det inte märkligt att personer som lever på att lura andra människor har så otroligt dålig fantasi? Är det fantasibristen som orsakar avsaknad av empati och möjlighet att starta ett företag med en vettig affärside?
 
  • Gilla
PatrikJo
  • Laddar…
fattar inget, kan ni va snälla o hjälpa mig o få fram fakta eller nått. Om den här företaget går runt o lurar folk , riskerar de inte fängelse eller nått? Försökte hitta Martin Timell på facebook men utan resultat.varför kan man inte hitta folk som har provat produkten?om jag dränerar runt huset så ryker garaget och så måste man lyfta ett friggebod o flytta på den,,, mycket huvudvärk. därför vill jag vara säker.
 
Om du vill vara säker på att bli lurad. Köp Arids lösning !!!!

Om du vill vara säker på att få en fungerande dränering. Gräv på utsidan. Det fungerar.

Garaget: Man kan nog strunta i att gräva vid huset där garaget ligger. Se till att slang ligger på rätt djup för övrigt.

Friggebod: Den går väl flytta relativt lätt ? Eller är den fast i marken ?

Man får göra val hela tiden. Inte alltid det blir rätt. Men nu kan du inte skylla på någon här om du väljer fel.
 
  • Gilla
martin43
  • Laddar…
friggeboden går att flytta. garaget ligger vägg i vägg med huset , men under garaget i källaren finns det fukt också,,, hur ska jag dränera den utan o röra garaget? en fråga till , om arid ger pengarna tillbaka om det e bluff, borde jag inte testa,,, jag betalar pengarna efter en månad när väggarna e torra,,, är de inte torra så kan de köra upp den i baken,, eller vad tycker du?
 
Du dränerar väl runt hus och garage? Speciellt om du har källare under garaget.....
 
K
Sist arid var på tapeten var de snabba att gå i konkurs när folk började kräva pengar tillbaka.

Det är svårt att få kvacksalvare dömda i det här landet. Såg att de skapat ett nytt företag (arid teknik ab) bara en vecka efter att arid ab gått i konkurs, det borde väl om något vara olagligt(?!) att starta ett nytt bolag med snarlikt namn, samma hemsida och påstå att man har 25 år i branschen... Men alla har rätt till en andra chans...
 
K
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.