anders07 anders07 skrev:
Lampan monterad och klar!

[bild]

Fullutdragslådor i garderoben är bara onödigt lyx ändå...
Och att tänka till innan är fusk ändå ;-)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Jag har då aldrig upptäckt efter att jag monterat kylskåpet i en nisch att kylskåpsdörren slog i ett dörrfoder...

Tur bygghandlaren kunde hyvla ner till mig, visst är dörrfoder 7mm tjocka? =)
 
Vet inte om det är byggblooper eller vad det är riktigt.... Arbetat på egen hand? #blirintevårthus

Rörinstallationer runt handfat ser ovanliga och inkonsekventa ut, möjlig byggtabbe.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
om Rörinstallation under handfat med synliga och oordnade rör och kopplingar mot tapet med stjärnor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
jocek och 2 till
  • Laddar…
Påminner starkt om rörsystemen i min källare...
 
På 70- och 80-talen var det inte så noga med hur det såg ut i ett badrum, funktion var det viktiga.
 
Kreativiteten har verkligen flödat. Undrar om eluttaget till värmekabeln sitter under handfatet? :surprised:
 
Som anställd på en ortopedisk operationsavdelning så kan jag meddela att alla verktyg ni gör er illa på har vi i motsvarande fast laga er med. Förutom gräsklippare. Såna har vi inga motsvarigheter till.

Tilläggas bör att jag själv älskar maskiner och gärna använder dem även när någon påstår att det "går fortare för hand". Och dessutom även älskar mitt jobb :rofl:

Öppen verktygslåda med ortopediska kirurgiska instrument, inklusive skruvmejslar och tänger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
om
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
När jag bytte kök i gamla kåken ställde jag långpasset i hörnet, när skivan ovanför spisen var monterad kom jag på att passet stod där. Fick skruva ned skivan igen, tur att jag inte hunnit kakla med :D
 
  • Renovering av kök med ett långpass placerat i hörnet, halvfärdig skivmontering och osatt kakel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat kök med vita skåp och svarta kakelväggar, vattenpass ligger på hyllan över spisen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 15 till
  • Laddar…
fia_mstd fia_mstd skrev:
Som anställd på en ortopedisk operationsavdelning så kan jag meddela att alla verktyg ni gör er illa på har vi i motsvarande fast laga er med. Förutom gräsklippare. Såna har vi inga motsvarigheter till.
När maken hade hjärntumör var det en klassisk HILTI de borrade dräneringshålet i huvet med. Varför gå över ån efter vatten liksom? Jo, de visade eftersom vi är ingenjörer och för oss är det lugnande att se tekniken de använder.

Gräsklippare används inte, men väl rakapparat, mycket som behöver rakas. Fast frisören som skulle ta hårprov, ifall det var cancer fick lite problem: hårprovet ska vara fem centimeter långt, men eftersom min man är nästan skallig fanns inget som var längre än drygt en. Lite absurd situation när han tillfrågades om de skulle raka hela huvet eller spara "frisyren. Trevligt att få ett gott skratt mitt i röran.

Maken mår numera bra, och det var ingen cancer.

Och på ortopeden har man väl en rätt rejäl häftapparat, till "girafferna" som man "syr" ihop med efter benbrott, byte av knäleder och sådant?
 
  • Gilla
jocke31 och 2 till
  • Laddar…
tommib
Du tänker nog på agraffer som man kan använda på alla hudsnitt. Den apparaten är förvånansvärt liten och plastig (engångs).
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
Liten miss med VP rör genom stege......
Renoverar man ett helt hus finns det hur mycket missar som helst, men konstigt nog inte så mycket bildbevis :thinking:
Skummade precis in div ventilationsrör men glömde PEX slang till kylaggregat som skulle ha legat bakom.
 
  • Ventilationsrör installerade nära trästege och träbjälkar i takkonstruktion under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 10 till
  • Laddar…
Halkfri klinkers? :D
Halkfri klinkers på trappa med vit fog som framhäver de diamantformade mönstren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 8 till
  • Laddar…
Det kanske är ett snyggt kakeltak på våningen under? :rolleyes:
 
  • Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Liten miss med VP rör genom stege......
Den har jag gjort med, när jag satte upp parabolen högst upp på väggen så råkade kabeln till parabolen gå rakt genom stegen, som tur var upptäckte jag det rätt snabbt själv så det var lätt åtgärdat, men jag fick ett litet skratt i alla fall :)
 
K
Tusan.. Kan meddela att skarvarna blir perfekta. Men nu kan man ju inte se CE-märkningen som hamnade på undersidan...
 
  • Byggskivor lagda på golvet med texten "THIS SIDE DOWN" synlig och CE-märkning på undersidan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.