Som rubriken lyder skulle jag vilja ha tips på hur man kan inreda detta rum.
Kommer flytta in i Maj och har tänkt köpa ny säng, soffa osv.
Vilken färg och stil skulle nu välja?

44FQLEEMO1GC59FJ_634952256480000000_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]Al.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
44FQLELIM1GC5ABK_634952256480000000_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]Al.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Färgen skulle jag välja så mörk som möjligt. Stil vågar jag inte svar på men jag gillar skinn och metall.
 
menar du då en mörk metall eller använda silver i rummet??

Har du någon bild blir jag väldigt glad, så himla svårt att föreställa mig hur saker och ting ser ut tillsammans
 
Hej!

Jag tycker du kan använda absolut vilka färger du vill!
Tegelväggen är ju en ganska neutral färg.

Det du istället kanske ska tänka mera på, det är helheten i rummet. Så möblerna passar ihop med varandra.
För om det inte blir någon harmoni med färgerna så ser det bara rörigt ut...

Jag skulle hålla mig till en färgskala, och inte ha några mönster. Eftersom väggen är ett mönster i sig.

Ska rummet användas till samma som på bilderna? Sovrum, vardagsrum och matrum?

Vilken stil gillar du? Gillar du ljus eller mörk inredning? Färger?
 
parkavenues skrev:
Hej!

Jag tycker du kan använda absolut vilka färger du vill!
Tegelväggen är ju en ganska neutral färg.

Det du istället kanske ska tänka mera på, det är helheten i rummet. Så möblerna passar ihop med varandra.
För om det inte blir någon harmoni med färgerna så ser det bara rörigt ut...

Jag skulle hålla mig till en färgskala, och inte ha några mönster. Eftersom väggen är ett mönster i sig.

Ska rummet användas till samma som på bilderna? Sovrum, vardagsrum och matrum?

Vilken stil gillar du? Gillar du ljus eller mörk inredning? Färger?
Jag har två tankar om hur rummet kan användas, som det gör på bilderna med Sovplats, Soffplats och matdel (Då kommer mat delen få bli kontor till viss del.

Annars blir det kontorsdel där sängen står, bäddsoffa och matdel men jag vet inte hur det är att bo med en bäddsoffa. En bäddsoffa vill jag nog ha hur som helst om någon sover över så jag kan ju prova så får det bli madrass till gäster:)

Utgår jag från lite av det jag har så går det mot mörkbrunt/svart och rött, har även ett par canvas tavlor i svartvitt som kan sitta fint på de vita väggarna (en av tavlorna har en röd ros som ända färg). Har ett par ganska feta högtalare som är svarta och silver, så får se hur det blir med dem.
Detta är vad jag har men jag är klart öppen för förändring så lyssnar gärna på förslag.
 
Vad finns i resten av lägenheten?
har du några garderober för kläder och dylikt?
Har du något speciellt intresse som kanske tar mycket plats?
Tex böcker?

Har du en stationär eller bärbar dator?
 
Är det ingång till kök man ser till vänster om matbordet?
 
Här är lite ideer i bildform,,,,

sovkontordel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
soffa.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
kok.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tv.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Här kommer lite ytterligare bilder på lägenheten.

44FIPBFG41GC3NKP_634951409980000000_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]Al.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
44FQLE8F81GC58JH_634952256480000000_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]Al.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
44FQLEAI21GC58ST_634952256480000000_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]Al.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
44FQLECKS1GC5968_634952256480000000_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]Al.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
44FQLENPE1GC5AKV_634952256480000000_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]Al.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för tippsen det är verkligen inspirerande.
Jag har bärbardator och jag är ingen samlare av något slag, hobby och jobb går i ett och det tillbringas mest tid till träning. Så en redig tvättkorg ska jag gömma undan ;)

Skulle verkligen kunna tänka mig en stor spegel skjutdörr i hallen istället för garderobs dörrarna. Är det något att sattsa på tro??
 
Redigerat:
Okej, om du endast har en bärbar dator kanske du inte behöver ett kontor?
Då kanske du inte gillade idén med loftsängen?

Ifall du gillade den så ryms ju en utdragbar tvättkorg under skrivbordet. eller ryms den på toaletten?
Annars använd en av garderoberna i hallen.

Skjutdörrar skulle bli snyggt i hallen! Finns ju många varianter att välja på.
Personligen så skulle jag nog bli less på att putsa speglarna, men å andra sidan så blir ju rummet större med speglar :)
 
Loft sängen är smart men jag tror det inte är min grej, jag var nog lite off när jag sa att det bara är en bärbar dator till kontor. Det är så klart alla företagspapper, skrivare och dylikt. Det kanske kan gå i en garderob med om det finns plats till sånt.

På bad rummet funderas det på att skicka ut badkaret och ha dush/tvättmaskin där och då rymms nog tvättkorgen med.

Utdragbar tvättkorg under skrivbord är helt klart noterat, tackar för idéerna :)
 
Du har inte funderar på att måla väggen? Eller ännu snyggare - putsa den? Personligen tycker jag det blir väldigt "rörigt" med en hel sådan vägg inomhus. Men det är ju väldigt individuellt så klart.
 
BirgitS
fia_mstd fia_mstd skrev:
Du har inte funderar på att måla väggen? Eller ännu snyggare - putsa den? Personligen tycker jag det blir väldigt "rörigt" med en hel sådan vägg inomhus. Men det är ju väldigt individuellt så klart.
Tråden är från 2013.
 
:oops::crysmile: hoppsan det såg inte jag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.