Har dom fler bussar än garage, så några måste var på vägen hela tiden?
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Varningsskylt med texten "OBS! Kasta inte handtork i toalettstolen det blir stock!" på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
pingis och 6 till
  • Laddar…
G Genvägen skrev:
[bild]
Ett hot för vissa, ett löfte för andra...
 
  • Gilla
Lilak
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Man hoppas att Örjan antingen är rolig eller att han saknar avkomma ..
Den numera avlidne Örjan jobbade tidigare på samma företag som mig. Han var mycket fyndig och skrev detta inlägg med stor portion humor.
 
  • Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
elpaco elpaco skrev:
Man hoppas att Örjan antingen är rolig eller att han saknar avkomma ..
Förstår inte vad det är bra med sommartid
 
Jag tycker normaltid är klart överskattat.
 
  • Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Instämmer:)
 
Den enda vettiga tiden är fritid :love:
Sommar eller vinter.
 
  • Gilla
Tallguy196 och 6 till
  • Laddar…
Sommartid är väl ett skämt i sig!
Någon kommer på att det vore bra att utnyttja dygnets ljusa timmar lite bättre. Så då bestämmer man helt logiskt att på sommarhalvåret justerar vi arbetstiderna lite grann och går upp tidigare? Nej då...man bestämmer sig för att börja fippla med tiden istället! Tvärkorkat!
 
En riktig hantverkare:

 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Mikael_L
B Bigfoot skrev:
Nej då...man bestämmer sig för att börja fippla med tiden istället! Tvärkorkat!
Mja, det är väl inte så tvärkorkat.

Är det inte lite mer korkat att göra så att precis varenda affär, kontor, sjukhus, institution osv måste skriva nya öppettider på alla skyltar, i alla annonser, i alla kataloger osv. Läsa in nya öppettider i alla telesvarsmeddelanden osv osv.

... två gånger per år ...


edit:
Och skriva om tiderna och trycka och ge ut alla tidtabeller ...
Tack KoW, för den ... :)
 
Redigerat:
B Bigfoot skrev:
Sommartid är väl ett skämt i sig!...
Nej då...man bestämmer sig för att börja fippla med tiden istället! Tvärkorkat!
Var det inte något med att kossorna inte skulle gå ut i det daggvåta gräset och...
Eller var det bara att de som tryckte tidabeller ville ha mera jobb?
(Minns fortfarande ett av svenskans längsta ord: Kommunikationstabellen :) )

Någon som minns hur idiotin startade?
 
Läste denna tråd, och hittade denna annonsen i tråden. Tog ett tag innan jag insåg att den inte hörde till tråden...
 
  • Skärmbild av diskussionsforum med en inbäddad annons för cisternkontroller mellan brandbilar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Mja, det är väl inte så tvärkorkat.

Är det inte lite mer korkat att göra så att precis varenda affär, kontor, sjukhus, institution osv måste skriva nya öppettider på alla skyltar, i alla annonser, i alla kataloger osv. Läsa in nya öppettider i alla telesvarsmeddelanden osv osv.

... två gånger per år ...


edit:
Och skriva om tiderna och trycka och ge ut alla tidtabeller ...
Tack KoW, för den ... :)
Njae, jag är rätt skeptisk till att "varenda affär, kontor, sjukhus, institution osv" skulle ha behov av det där extra dagsljusutnyttjandet, det är väl snarare byggjobbare etc. som kan ha nytta av det en period på hösten och våren.
Om man istället har synsättet att det är skönt med lite mera ljus när man slutat jobba så är det ju faktiskt precis nu när vi slutat med sommartid som det är mest märkbart att det är kolsvart när man slutar jobbet. Det skulle ju enkelt kunna lösas genom att man då fortsätter gå upp en timme tidigare resten av året också så slipper du nya tidtabeller. (Om det nu är någon egentlig fördel, det finns ju dom som gillar att det är lite ljust på morgonen också.)
 
Mikael_L
B Bigfoot skrev:
Njae, jag är rätt skeptisk till att "varenda affär, kontor, sjukhus, institution osv" skulle ha behov av det där extra dagsljusutnyttjandet, det är väl snarare byggjobbare etc. som kan ha nytta av det en period på hösten och våren
Du får en chans till, fundera ett varv extra. :)


Helt klart skulle "sommartid året om" kunna vara en grej. Det finns de som föreslår det.

Sommartid sparar mycket elenergi i Europa som helhet. Det blir lite fel att bara tänka i Svenskt perspektiv, tycker jag.
Jag har dock inga benhårda åsikter i sommartidsfrågan, förutom att den är rätt offtopic i denna tråd.

Sorry alla ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.