Nybyggd trätrappa jämförd med den gamla, i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trappbygget på plats, gamla trappan demonterad och bortplockad.
Viss skillnad i lutning och steg.
 
  • Gilla
Valkyr och 3 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Trappbygget på plats, gamla trappan demonterad och bortplockad.
Viss skillnad i lutning och steg.
"en likadan men med färre steg...?"
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
"en likadan men med färre steg...?"
Kommer bli bra, hoppas jag, finns lite olika idéer.
Ikeas köksavdelning kommer leverera stegen.. ;)
 
mexitegel mexitegel skrev:
Vad är det för skumma nischer runt fönsterpartierna?
Jag tänkte att man får bättre plats att stå bakom gardinerna och skumma sig lite ifall man har lite skumma nischer där!

Skämt åsido. Pga värmeledningarnas dragningar blev det lite av en kreativ nödlösning då jag skålade ut väggen för tilläggsisolering. Tänkte köra lister hela vägen runt den sen då jag listar.
 
Säkrat upp kommande helgs sågning och klyvning av ved genom att bygga en sågbock.
Nybyggd trä sågbock på en grusuppfart framför en gräsmatta och häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd trä sågbock på en grusig uppfart framför ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggd trä-sågbock på grusgång framför släpvagn och gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Obehandlat mörkt trägolv med synliga skruvar nära en vägg med grön tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Väggisolering i trästomme med mineralull och ångspärr under pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag inte mycket, jag får ingen anledning att skriva här på ett tag efter att jag kom på min fru med att vara otrogen i helgen. Frugan köpte från IKEA istället för att jag skulle bygga en platsbyggd bokhylla till yngste sonen. Uppenbarligen är Ingvar Kamprad mer tilldragande än jag. Tiden läker alla sår sägs det. jag hoppas det är sant :)
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Med tanke på mexitegels inlägg fick jag de här bilderna på bokhyllan hos dottern. Litteraturen har kommit hem!
 
  • Välfylld bokhylla över dörrpost i hemtrevligt vardagsrum med röd fåtölj och röd matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vardagsrum med välfylld bokhylla och en vit katt som ligger på ett rött orientaliskt matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit bokhylla i ett rum under montering, omgiven av verktyg och skyddande mattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Går trögt, min motivation går upp och ner så här ett år in i renovering. Och att man fick en liten grabb för inte så länge sedan.
Men golvet är lagt och slängde upp lite på väggen.
 
  • Nylagt trägolv möter kakel med distanskilar på väggen i pågående hemrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis lagda kakelplattor på en vägg med korsande avståndshållare i en pågående renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Planerat och inhandlat.
Skitserna visar en plan för elinstallationer i en vägg och ett sovrum med positioner för vägguttag och strömbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eluttag, strömbrytare och transformator för infälld LED-belysning, oförpackade och redo för elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Får se om det finns energi till att dra lite el i nya väggen senare ikväll...
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Det blev även installation, glömde dock posta i denna tråden också! Följ gärna min projektteåd om ni vill.
IMG_0353.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0354.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_0356.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag spacklade första vändan igårkväll. Använde pappremsor istället för glasfiberdito för första gången, var inte alls så besvärligt som jag befarade.

DD530DAB-6925-4FC3-AED8-2B2121F62B88.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Förhoppningsvis får jag upp taket till helgen.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Upptäckt att något inte står helt rätt till med ytterdörren.
Ytterdörrens karm som har flyttat sig inåt med en synlig glipa mellan karmen och tegelväggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter en del fundering på hur det kunnat bli så har jag kommit fram till att det antagligen beror på att det smällts lite väl hårt i dörren några gånger de senaste dagarna. Karmen har helt enkelt flyttat sig ca 1 cm inåt och listen åt motsatt håll. Jag började banka rätt allt men fick tydliga order om att vänta till imorgon. Det var något i stil med "väck inte barnen" och "dom sover precis bakom väggen"
Lite bättre hann det åtminstone bli. Skadad ytterdörrskarm som flyttat sig med en synlig glipa mellan dörren och karmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
mexitegel mexitegel skrev:
Idag inte mycket, jag får ingen anledning att skriva här på ett tag efter att jag kom på min fru med att vara otrogen i helgen. Frugan köpte från IKEA istället för att jag skulle bygga en platsbyggd bokhylla till yngste sonen. Uppenbarligen är Ingvar Kamprad mer tilldragande än jag. Tiden läker alla sår sägs det. jag hoppas det är sant :)
*fniss* :geek:
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Hade besök av rörnisse igår då vi haft lite halvstopp i rören några dagar.. (efter maken duschat på morgonen så fick man snällt vänta 3-4 tim innan man rörde spolknappen på toa - om man inte ville ha översvämning..) och man vill ju gärna kunna gå på toaletten när man vill!

Problemet var oroväckande likt de vi hade innan omgrävningen för några år sedan, men peppar peppar verkar det som om det "bara" var ett "vanligt stopp" - som de lyckades fixa! (y)

Jag är fortfarande skeptisk till varför vi fick stopp och just där.. men ibland kan man ju bara ha otur. Återkommer stoppet lär vi ju märka det.. :poop:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.