Hej,

Har ett pannrum på ca 4x6 meter som jag funderar på att göra något åt när jag fått bort oljetanken. För det första är golvet väldigt skrovligt och jag klurar på hur jag ska göra det om inte helt jämnt, betydligt jämnare. Är det flytspackel som gäller eller ska jag använda någon typ av lättbetong? Räcker det med att sopa/dammsuga upp allt skräp och sen hälla på betongen eller behövs någon annan förberedelse?

Om jag skulle vilja få en jämn yta på väggarna, räcker det med att köpa puts och bara börja putsa på eller är det något annat jag ska tänka på innan jag kör igång?

Utrymmet har idag ingen uppvärmning men jag planerar att installera något typ av element så det åtminstone är runt 10 grader.

Tänker att detta är ett optimalt utrymme att utveckla mina skills då det inte gör så mycket om det inte blir perfekt. Skrovligt betonggolv i pannrum med spår av byggskräp och småsten, i behov av utjämning och renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrovligt betonggolv i pannrum med sopskyffel och vattenkannor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrovligt betonggolv och oputsade tegelväggar i ett pannrum med redskap lutade mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tacksam för input och råd!

/Nybliven villaägare
 
Dammsug, primer sen flytspackel. Väggarna hade jag nog slammat sen målat med kalkfärg.
 
  • Gilla
  • Ledsen
kest och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Dammsug, primer sen flytspackel. Väggarna hade jag nog slammat sen målat med kalkfärg.
Tack för snabbt svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.