AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så för att folk inte kan planera vettigt och ha en vettig inkomst efter pension ska alla straffas? Har du råd med att äga ditt boende (eller ja rätten att bo där för äganderätten finns inte i detta land) så har du nog råd sätta in en ramp den dagen du kapar båda benen under tunnelbanan
På samma sätt som folk borde planera att ha råd att vara sjuka menar du, istället för att alla ska straffas?
 
Jag bor i en bostad för 115k kvadraten, alla som köper den har råd anpassa den precis som de vill, de kan blåsa ut hela våningen och sätta en toalett i mitten så kan en pansarvagn köra piruetter runt den.

Jag lämnar tråden, orkar inte med idioti och invidualismens förfall
 
Ja, just det. Har man råd att handikappanpassa när det behövs så borde man undantas från kraven.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ja, just det. Har man råd att handikappanpassa när det behövs så borde man undantas från kraven.
Jadu, du tycker säkert också det är rättvist att när jag tar tar ut föräldrapenning är taket satt vid 37k men när jag skattar ska jag betala både statlig inkomstskatt och värnskatt.
 
Ja, man skaffar väl inte barn om man inte har råd att vara hemma med dom?
 
Problemet är urholkning av äganderätten, och i denna tråd är det tydligt gemene man stödjer det..
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Problemet är urholkning av äganderätten, och i denna tråd är det tydligt gemene man stödjer det..
Kanske en kram, fotmassage och en fin Belgisk choklad , det brukar fungera när tanten har liknande åkommor.
Vi tycker om dig Anders, ta det lite lugnt, vi har alla rätt att ha våra åsikter.
Om det känns bättre så håller jag med dig litegrann.
;)

Ta ett glas vin, lugna nerverna, själv tar jag ett glas öl. Trevlig helg!

Mvh P-A
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Jag håller också med dig AndersMalmgren. Låt individen få bestämma över sitt boende, liv och leverne.

Sänk kraven på byggandet.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Jag håller också med dig AndersMalmgren. Låt individen få bestämma över sitt boende, liv och leverne.

Sänk kraven på byggandet.
Fast lite kontroll måste finnas som sagt, om andra kan påverkas av ditt byggande dvs

edit: direkt påverkas, inte indirekt som folk här pratar om
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
äganderätten finns inte i detta land
Gör den inte?
Jag/vi äger vårt hus, vår bil, våra cyklar mm.
Trodde jag i alla fall :thinking:

Men du äger förstås inte din bostadsrätt.
Då får ni ombilda bostadsrättsföreningen och ändra till ägarlägenheter:
https://www.omboende.se/sv/Kopa1/Agarlagenhet-/
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Gör den inte?
Jag/vi äger vårt hus, vår bil, våra cyklar mm.
Trodde jag i alla fall :thinking:

Men du äger förstås inte din bostadsrätt.
Då får ni ombilda bostadsrättsföreningen och ändra till ägarlägenheter:
[länk]
OM du ägde din bostad fullt ut skulle du även få renovera utan att behöva utforma din toalett som någon annan vill
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
OM du ägde din bostad fullt ut skulle du även få renovera utan att behöva utforma din toalett som någon annan vill
Vilket vi konstaterat flera gånger att man får.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jag håller egentligen också med om att det är lite väl mycket detaljstyrning på vissa områden. Men funderar man på syftet bakom så är det kanske mer förståeligt.
Visst kan man tycka att det räcker att göra anpassningarna när behovet uppstår, men om man t ex skadar sig så kanske det inte är rätt att man ska ligga kvar på sjukhuset två månader medan någon bygger om huset.
Sen är ju de flesta byggregler till för att säkerställa långsiktighet. Det är därför vi har stadsplaner som inte är så lätta att ändra efter modets nycker. Samma sak med reglerna för utformning av byggnader; Ett hus byggs för att (oftast) överleva byggaren, så det är ju bra om det är utformat så att det går att använda mer än några tiotals år.
 
useless useless skrev:
Ett hus byggs för att (oftast) överleva byggaren, så det är ju bra om det är utformat så att det går att använda mer än några tiotals år.
Ett hus som byggs idag är dimensionerat för att hålla i femtio år. Ett badrum däremot brukar väl normalt hålla/gillas i 25 år.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.