Jag har tillsammans med en bekant Flytspacklat mitt köksgolv, då min bekanta hade gjort detta förut stod jag vid vispen och han spacklade.



Nu när det har brunnit ser jag att det är jämnare än innan, men att det fortfarande är relativt ojämnt, kan det ha varit så att vi drog ut spacklet alldeles för mycket? Gick åt ca hälften av spacklet mot vad jag hade räknat med.

Följande fråga blir, är det bara att prima och lägga på ett nytt lager och använda nivåpinnar som referens?
Det handlar om mellan 1-3,5 mm svackor.
Ska jag byta flyt till ett som går till 0 istället för nuvarande som går till 2mm?
 
Ja, det går att prima och köra igen med finare spackel.
 
Okej, antar att det är att föredra istället för att kompensera svackor med lumppapp.

Hur svårt är det som nybörjare att flyta så att toleranserna blir inom 2-3 mm?
 
Inga som helst problem. Prima och kör finflytning med Ardex K39 som du piggrollar så har du toleranser inom delar av en millimeter utan problem.
 
Tusen tack! Är det något problem att nuvarande yta är spacklad med lip 220? Tänker mest på att blanda fabrikat Och behöver man vänta en viss tid mellan spacklingarna?
 
Har sett att folk rekommenderar Ardex, dock har jag svårt att få tag i det till helgen, finns det andra fabrikat som är likvärdiga?
 
LIP har säkert också. Ring till dem och fråga; 08-250070
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.