2: DiskStation Manager

Att på ett enkelt sätt kunna säkerhetskopiera alla bilder och samtidigt kunna komma åt materialet vart som helst låter oerhört smidigt.

Sedan att kunna utnyttja pragrammet Plex för att ha tillgång till och kunna streama all musik, alla bilder och alla filmer på alla enheter i huset.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Lagra semesterbilderna och filmer på den här smarta enheten

[bild]


Har du hört talas om molnet? Med en Synology DiskStation DS216j kan du skapa ditt eget privata moln hemma. Det innebär att du slipper fylla upp datorns utrymme med bilder och filmer från semestrar och annat. Istället lagrar du dem direkt på din egen DiskStation. Eftersom den är uppkopplad på ditt hemmanätverk kommer du åt den trådlöst från alla dina enheter. Du kan till och med spela upp filmerna som ligger lagrade på den via dina enheter i hemmet.

Dessutom sponsrar Western Digital vinnaren med två stycken interna hårddiskar på 8 terabyte vardera. Vinnaren får med andra ord hem en NAS med ett lagringsutrymme på hela 16 terabyte.

Totalt värde cirka: 7 800 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad heter operativsystemet som installeras i samtliga Synology NAS-enheter?
Svaret hittar du här: [länk]

1. DiskStation OS
X. Synology Manager
2. DiskStation Manager

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 22 september.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Synology. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Synology och Western Digital för att de sponsrar den här tävlingen.
2. Disk station manager
Vore perfekt i min samling med teknikprylar.
 
2: DiskStation Manager

Utan en NAS blir livet lätt knas. Förlorade bilder och filmer på nära och kära får vem som helst att svära. Med 16 terabyte minne får man äntligen ro i sitt sinne.
 
Hej,

Svar 2. DSM, DiskStation Manager

Vi har valt att bo på landet. Levt ganska enkelt, får in tre kanaler på tv:n, ingen täckning på telefonerna, ingen bandbredd att tala om osv. Dock tycker vi om att fotografera, arbeta med bilder samt göra musik. Då vi håller på med vårt livs bygge har vi i inte prioriterat att uppdatera tekniken, vilket gör att våra projekt, vackra dimmiga mornar och, som sagt, flykt från byggkaoset till andra härliga miljöer, inspiration och ren avkoppling, ligger på tre pajjade telefoner och en sprucken platta. Lite klantigt, ja. Men det skulle hjälpa ju hjälpa oss enormt med en sån här rackare i familjen.

/Peter
 
Rätt svar: 2. DiskStation Manager

Är arbetslös och har fyllt 60 år, har mycket fritid. Behöver något att syssla med, denna enhet skulle hjälpa mig att få ordning på alla gamla bilder och filmer.
 
2. DiskStation Manager

Behöve denna innan grabbens elva år gamla Dell, med alla bilder krashar :)
 
Nr 2 Diskstation Manager

Slarvig som jag är så här jag bilder sparat på en mängd olika enheter (lösa små hårddiskar, minneskort osv.) Är livrädd att tappa bort någon av alla enheter eller att de ska sluta funka, vilket också hänt. Har länge planerat att skaffa och lägga allt på en egen enhet och en Diskstation vore toppen så jag får behålla mina bilder på familjen och våra byggen. Pricken över i:et är att den är från Western Digital, det enda företaget vars enheter jag äger som efter många år fortfarande fungerar = kvalitet.
 
Svar: 2, DiskStation Manager

Det blir lätt att lagra bilderna.
Sova gott om nätterna.
Molnet alltid tillgängligt.

/Ecke
 
DiskStation Manager

Jag har fru och hus i Huddinge, men bor och jobbar i Vingåker. Med en Synology kan vi båda nå allt vi lagrar, musik, bilder, filmer oavsett var vi är i världen och vi kan göra det ifrån en dator, platta eller en smartphone.
Så vi är ifrån varandra, men ändå nära
 
2. DiskStation Manager

Motiveringen lyder : mina foton tar alldeles för stor plats på datorn sedan dottern kom. Jag vill inte behöva rensa för mycket, eftersom jag tar bort dem vi inte vill ha kvar.

Vi är i stort behov av utrymmet helt enkelt
 
Rätt svar: #2
Motivering:
Hus och barn, och allt där till.
Allt detta jag spara vill.

Livet springer fort passé,
Ofta glömmer man hur man hade dé.

Så ibland vill man på foton titta
Undrar var jag dom kan hitta?

Jo på en apparat med DSM,
Hoppas den står i mitt eget vackra hem!
 
Rätt svar är: 2 DiskStation Manager.

Har en gammal Dlink DNS-320 som sjunger på sista versen och som i nuläget inte lever upp till de krav som jag och min fru har, dvs kunna lita på att sparade dokument och bilder finns kvar även om en av diskarna kraschar. Att användargränssnittet i apparna till mobilen är bättre hos Synology gör att frun kommer att kunna använda dessa själv, ett stort plus.
Har nu också börjat snegla på videoövervakning runt huset då det är många som fått besök i trakten och såg till min glädje att Synology har ett bra stöd för detta, skulle jag få en ny bra NAS gratis så kunde jag investera i lite bättre kameror och komma igång snabbare.
Hoppas återigen på tur (har varit med i ett otal tävlingar tidigare och inte lyckats men......plötsligt händer det!!!(y)).
 
Svar: 2: DiskStation Manager

Med en fototokig sambo och en litet baby i hemmet blir det väldigt många bilder och filmer man vill spara på ett bra och säkert sätt! Med en synology skulle vi slippa oroa oss att bilderna försvinner
 
Svar: 2 Diskstation Manager

Motivering: Efter att ha varit nära att förlora värdefull data som bilder på barnen mm, inser jag nu hur viktigt det är att ha en tillförlitlig backup, lätt tillgänglig. Med en Synology NAS kan jag dessutom centralisera lagringen av filer och media i hemmanätverket vilket göt åtkomsten så mycket enklare från familjens alla enheter.
 
Redigerat:
Svar: 2. DiskStation Manager

Jag skulle ge pappa i 50 års present att jag digitaliserar alla våra hemmavideos från hi8, så jag köpte en konverterade och började. Problemet var att jag efter 10 timmars film hade fyllat hela speldatorns utrymme. Vi har ca. 120 timmar film. Denna apparat hade varit den perfekta lösningen att få våra filmer digitalt och en helt underbar julklapp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.