Hej!
Är och hjälper svärföräldrarna i deras villa med golvvärmen. Det är något av ett svartbygge så finns inget dokumenterat eller dylikt.. Problemet är att ställdonen inte öppnar sig. Har fått kopplingsschemat på termostaterna och allt sådant, så det ska stämma. De har dock en bergvärmepump som värmer vattnet och visar "19° grader inomhus - ingen värme behövs", tänkte att det kanske var därför, så jag ökade tempen till 27° bara för att se om nånting hände då men det var lika då, ingenting hände.. någon som har någon idé vad som kan vara fel?
Bifogar lite bilder som kanske kan vara till hjälp.
Är och hjälper svärföräldrarna i deras villa med golvvärmen. Det är något av ett svartbygge så finns inget dokumenterat eller dylikt.. Problemet är att ställdonen inte öppnar sig. Har fått kopplingsschemat på termostaterna och allt sådant, så det ska stämma. De har dock en bergvärmepump som värmer vattnet och visar "19° grader inomhus - ingen värme behövs", tänkte att det kanske var därför, så jag ökade tempen till 27° bara för att se om nånting hände då men det var lika då, ingenting hände.. någon som har någon idé vad som kan vara fel?
Bifogar lite bilder som kanske kan vara till hjälp.
Bästa svaret
Om du lyfter av alla termodon och känner på dom små piggarna , så ska dom kunna tryckas ner och fjädra upp själva , dom har en förmåga att fastna under sommaren i stängt läge , knacka på dom med skaftet på en mejsel , tryck några gånger för att få dom gå lätt , före det ställ upp värmen och känn på rör och slangar att dom blir varma
Tack för svaret! Ska testa det imorgon!L Liteavvarje skrev:Om du lyfter av alla termodon och känner på dom små piggarna , så ska dom kunna tryckas ner och fjädra upp själva , dom har en förmåga att fastna under sommaren i stängt läge , knacka på dom med skaftet på en mejsel , tryck några gånger för att få dom gå lätt , före det ställ upp värmen och känn på rör och slangar att dom blir varma
Liknande trådar
-
Problem med uppvärmningen - Vattenburen Golvvärme
Värme allmänt -
Problem med vattenburen golvvärme (giv mig styrka...)
Värme allmänt -
Problem med vattenburen golvvärme i ett rum
Värme allmänt -
Problem med vattenburen golvvärme, blir bara varmt i ett av rummen
Värme allmänt -
Problem med vattenburen golvvärme
Värmepumpar