Hjälp, är det någon som vet om/var man kan få tag på en "Korgstol"/rottingfåtölj i den "gamla" traditionella, stora modellen med hög rygg som fanns lite överallt i bla. sommarhus för x antal år sedan, ni vet, en sån där som knarrade så härligt när man satte sig i den ;), helst i vitt så skulle jag bli överlycklig :D :-*
Säljs/tillverkas dom överhuvudtaget nuförtiden, eller blir man hänvisad till att hitta någon begagnad, månne ???

MVH/Christina.

 
Tack för tipsen!
En del fina där, men inte den där gamla, traditionella, breda, glesflätade modellen, tyvärr :'(
Är det ingen som vet vilken jag menar, kanske inte så lätt med den beskrivningen ::) men ändå...

MVH/Christina.
 
Håll utkik efter auktioner. De brukar dyka upp då och då. Priserna brukar inte vara avskräckande.
 
Immobil skrev:
Håll utkik efter auktioner. De brukar dyka upp då och då. Priserna brukar inte vara avskräckande.
Nää jag vet, (och det är ju bra iof.) men det brukar ingå ett stort antal små svarta mögelprickar också på köpet sas. efter ett antal års lagring i den icke vinterbonade sommarstugan ;) ::)
Det är därför jag så himla gärna skulle vilja ha en nytillverkad :-*
Fast den kanske är så totalt otrendig att den inte tillverkas mer :'(.

MVH/Christina.
 
Mögelprickar? Skura dom bort, torka ordentligt i solen, spraya med vit färg.... nästan som ny :)
gaia
 
gaia skrev:
Mögelprickar? Skura dom bort, torka ordentligt i solen, spraya med vit färg.... nästan som ny :)
gaia
Hmm.... får nog göra så verkar det ;)
(fast jag hoppas fortfarande att någon ska ha en ledtråd till var man kan få tag på en ny ;))

MVH/Christina.
 
www.ulfasa.se

Kolla denna sida.
De har massor av rotting och kan säkert hjälpa till.

Mvh
Anna
 
Tack, ska ringa dem i morgon och kolla, hade inte "min" modell på hemsidan men man vet ju aldrig ;)

MVH/Christina.
 
Tack för tipsen, Newport hade mycket snyggt men inte "min" modell, fast den har jag faktiskt hittat i veckan(länk nedan för ev. intresserade, finns under rottingmöbler-fåtöljer-"mormorkorgstol")
Den är precis som jag tänkt mig, tom. färdigmålad i vitt och dessutom överkomlig i pris ca. 900 kr, nu fattas bara ett par kuddar i nåt fräscht röd-vit randigt bolster tyg så blir det kanonfint :D.

//Christina.

http://www.tropik.com/
 
Christina!
Jag tycker du är helt underbar :-* :-*
Hur länge har du letat efter "din" rotting stol????
tänk om alla var lika engagerade som du
Glad påsk din toka
Maria
 
Hej Maria!

Kul att höra ifrån dig igen, det var ett tag sedan :D
Tjaaaa, jag brukar "slita mitt hår" över en av mina flickor för hon är sååå envis, undrar var hon kan ha fått det ifrån ::)

Glad påsk på dig med//Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.