harry73
Här har dom också mixtrat med svenska, men de blandade ihop ålands flagga med skånes flagga
 
harry73 skrev:
Här har dom också mixtrat med svenska, men de blandade ihop ålands flagga med skånes flagga
Hur kommer Skåne in i sammanhanget? Traditionell Svenska står det ju …
 
Vi tar väl ett varv till:

Skärmdump av Steam-installation med språkval, "English (Simplified)" markerat med grönt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Kalle hade flyttat till en by i Gällivare och blev bjuden på fest av grannen.
- Hoppas du gillar att supa, för det blir det en hel del.
- Inga problems sa Kalle, jag är inte den som spottar i glaset.
- Å att du gillar att slåss, det blir en del slagsmål.
- tja, lite fight kan ju alltid pigga upp, tyckte Kalle.
- Å du ska gilla att knulla, det blir en jävla massa knulla också.
- Strålande tyckte Kalle, men vad ska jag ha på mig, är det någon dresscode?
- Nä fan, det är skit samma, det blir bara du å jag.
 
  • Gilla
BiFuel och 4 till
  • Laddar…
Uppslag med anvisningar om att hålla höger när man går upp och vänster när man går nerför trappor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
pingis och 12 till
  • Laddar…
Tanken var ju god iaf...
 
Prislapp på hyllkant visar "Hushållspapper Betong 179 kr".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BiFuel och 6 till
  • Laddar…
Bra när man är stenhård i magen. (y)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Odjuret skrev:
Jobbiga....[bild]
Om man ska hålla dem "på avstånd från brännbara material", vad ska man då ha dem till?
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
O
ricebridge skrev:
Om man ska hålla dem "på avstånd från brännbara material", vad ska man då ha dem till?
Det var ett dåligt köp jag gjorde jag glömde läsa varningstexten innan... Så nu får de ligga på hyllan.... Plåthyllan :)
 
Är tillverkaren amerikansk?

I så fall kan du ju stämma dem för att deras produkt inte fungerar när du följer anvisningarna:p
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Måste bara berätta om dagens dummaste butiksmänniska… på den här icke namngivne trädgårdsmaskinstillverkarens officiella fabriksbutik, som jag nyss rang till för att få tag i en ny drivrem till åkgräsklipparen.
Jag framförde mitt ärende, så gott det gick.
"Jag hör dig nästan inte", sa butiksmänniskan.
"Men du har ju väldigt mycket oljud i bakgrunden", försökte jag, för det hade han…
Nåväl, han bad mig läsa upp modellnumret, så att det skulle bli rätt. Bäst att ta den militäriska varianten, tänkte jag, och röt:
"NIA-FEMMA-FYRA…"
"Ja?"
"STRECK"
"Ja?"
"ETTA-TREA…"
"Nä."
"Vaddå nä, det står ju här?"
"Nej, det numret finns inte, det måste stå TRETTON!"
Ridå.
Kunde det ha varit, men det var fler siffror i numret, som vi också skulle ta oss igenom. Men även de sista siffrorna var fel, tyckte han, hur jag än försökte säga dem; inte heller de fanns tydligen
"Det måste vara en labbmaskin, som de har plockat ihop av olika delar", sa han, och föreslog att vi skulle ta en rem vilken som helst, så får jag väl byta, något som jag inte var så pigg på precis. (Åka, köpa, åka hem, kräla under maskinen, försöka fjöla dit rem, misslyckas, åka, byta, åka hem, kräla osv osv... nä.)
Rätt som det var så hördes det att det kom förbi en annan person i bakgrunden.
"Ja", sa butiksmänniskan, "det är samma rem till alla, säger han här…"

😂😂😂😂Inte vassaste knivbladet i den gräsklipparen!😂😂😂😂
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Visst är det underbart (y).

Jag brukar försöka komma ihåg sådana människor, för när jag gör något dumt så är det bra att komma ihåg att det finns de som är obotligt dumma.

Jag har haft ett liknande samtal med Kundtjänsten för Shells Företagskort, den medarbetaren där låtsades inte bara som h*n var dum. Det var på riktigt.
 
ricebridge skrev:
Måste bara berätta om dagens dummaste butiksmänniska… på den här icke namngivne trädgårdsmaskinstillverkarens officiella fabriksbutik, som jag nyss rang till för att få tag i en ny drivrem till åkgräsklipparen.
Jag framförde mitt ärende, så gott det gick.
"Jag hör dig nästan inte", sa butiksmänniskan.
"Men du har ju väldigt mycket oljud i bakgrunden", försökte jag, för det hade han…
Nåväl, han bad mig läsa upp modellnumret, så att det skulle bli rätt. Bäst att ta den militäriska varianten, tänkte jag, och röt:
"NIA-FEMMA-FYRA…"
"Ja?"
"STRECK"
"Ja?"
"ETTA-TREA…"
"Nä."
"Vaddå nä, det står ju här?"
"Nej, det numret finns inte, det måste stå TRETTON!"
Ridå.
Kunde det ha varit, men det var fler siffror i numret, som vi också skulle ta oss igenom. Men även de sista siffrorna var fel, tyckte han, hur jag än försökte säga dem; inte heller de fanns tydligen
"Det måste vara en labbmaskin, som de har plockat ihop av olika delar", sa han, och föreslog att vi skulle ta en rem vilken som helst, så får jag väl byta, något som jag inte var så pigg på precis. (Åka, köpa, åka hem, kräla under maskinen, försöka fjöla dit rem, misslyckas, åka, byta, åka hem, kräla osv osv... nä.)
Rätt som det var så hördes det att det kom förbi en annan person i bakgrunden.
"Ja", sa butiksmänniskan, "det är samma rem till alla, säger han här…"

😂😂😂😂Inte vassaste knivbladet i den gräsklipparen!😂😂😂😂
Påminner mig om när Mats Strandberg försöker läsa lottoraden:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=179&artikel=6260534
 
  • Gilla
Herr_JT och 1 till
  • Laddar…
Illustration av äldre kvinna med texten "För mig är det alltid en seger om jag går in i ett rum och fortfarande kommer ihåg vad fasen jag skulle göra där...
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snål-Jocke och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.