Absolut. Alla som klickar på länken för att starta lektionen blir underkända.
 
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
Antingen är det som b8q föreslår, eller så är författaren mer än lovligt korkad.
 
En snabb googling på nanolearning gav följande resultat

Sökmotorresultat för 'NanoLearning' med texten "Översätt den här sidan" och meddelande om otillgänglig beskrivning.


Suspekt
 
Skylt som varnar tjuvjägare med texten "Attention Poachers Please Carry I.D. So We Can Notify Next Of Kin!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
Du fick detta idag ?!?!?
- Då viruset wannacry fortfarande härjar i storskala.
OM nanolearning är ett verkligt bolag bör de lägga ner verksamheten. Är det nåt man INTE ska göra just nu är att trycka på länkar i mail man inte känner till...
 
hsd
Wanacry gick bakvägen direkt in i Windows...
 
jac skrev:
Ganska vanligt, inget konstigt med det: [länk]
Jo, jag känner till det.

Jag tycker ändå att det är lite suspekt att ett företag har den inställning på sin hemsida.

Men, men, detta är nog ingen diskussion för humor-tråden
 
Byggnad med skylten "Turboanalysts" och texten "What could be worse than ISIS?" ovanför, samt en text "u/soonyk" nedanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
pingis och 6 till
  • Laddar…
Okej, efter koll med jobbets IT-enhet så visade det sig att det var ett seriöst utskick. Men "utbildningen" var ju så dålig att det nog ändå måste vara ett skämt?? Bland annat så fanns följande med:

"Rutiner

Att vara vaksam är bra, vad gör du exempelvis om du får ett e-postmeddelande med en konstig fråga från din chef?"

Eftersom det händer nästan dagligen att vår chef skickar allehanda dumma frågor så hade vi väldigt roligt åt detta, men särskilt utbildad i IT-säkerhet kände man sig inte...
 
  • Gilla
Herr_JT
  • Laddar…
Snigla skrev:
[bild]
Fast den där bilden stämmer också in på ett antal hyfsat snygga fruntimmer som jag känner.
Jag ser kvinnan till vänster men hon själv ser bilden till höger i sin spegel.........
Köp inte en spegel av honkön!
 
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
En fotoshopad bild där personer på en nyföddsfotografering felaktigt duplicerats för att se ut som tvillingar och fyrlingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den blicken ..

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Shakula och 7 till
  • Laddar…
Vägskylt som varnar för att blanda alkohol och bilkörning bredvid en landsväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hyggabus och 1 till
  • Laddar…
Nog för att priserna på byggmaterial är höga, men det här var väl ändå att ta i?

Reklamskylt som visar priset på en förpackning med 250 träskruvar, "4 st. 429:-" och slogan "Köp fler spara mer".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
minchione och 1 till
  • Laddar…
harry73
1st kostar faktiskt bara 119:-. För 429:- får man 4 styck.

Jag undrar bara vad man ska betala för hela förpackningen (230 st.).
Jag misstänker att de först skickar dig tillbaka till facket för att kolla priset, sen till kundinfon för att höra att det högsta priset gäller och sen till kassan för att betala 27 270 kronor. :thumbdown:

För så brukar de göra :(
 
  • Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.