Jag förstår inte hur man lyckas prioritera byggordningen :O Ni är jätteduktiga!
 
Chrissofsweden skrev:
Jag förstår inte hur man lyckas prioritera byggordningen :O Ni är jätteduktiga!
Ibland gör vi absolut inte det! Ibland måste man liksom göra saker man ser resultat av men som kanske inte är prio, typ måla nått eller spika upp panel! Bra för psyket tror jag. :)
 
  • Gilla
fia_mstd och 2 till
  • Laddar…
jockeping skrev:
Fy fan vilket mäktigt hus det här kommer bli. Fasad och dörrar är fantastiska.:)
Tack för dom orden! Värmer!
 
Idag fick jag hem min nya dyckertpistol! (Bland annat) så det fick bli en del byggande idag invändigt! Hann med att prova och fasa av 2 av verandastolparna också, funderade en sväng på att göra det med en elhyvel och få mer exakt, men fastnade för hur det blir med en späntkniv, levande på ett häftigt sätt! Sen har vi fått bort 3 containrar till i trädgården, så nu är det bara lite småkrafs kvar!


Två trästolpar i förgrunden, byggarbetsplats och träd i bakgrunden. Molnig himmel, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renovering pågår, borttagen panel, synliga träreglar, verktygslåda och vattenpass, skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete i ett rum med nyuppsatta träpaneler på väggar och en verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hus med renoverat veranda och rensad trädgård med högar av grenar och avfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 9 till
  • Laddar…
Idag fick jag upp pärlspont uppe i badrummet där det var vattenskadat och sen fick vi lekstugan på plats också som ska "gömma" utomhusdelen av luft/vatten pumpen.
Nyinstallerad pärlspont på väggar i ett renoveringsprojekt för ett badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En gul lekstuga som placeras på en gräsmatta med en Volvo hjullastare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat hus och nybyggd lekstuga som döljer en pump, med två personer framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
spånhyvel och 6 till
  • Laddar…
Är ni där heltid eller hur hinner ni med?

Det blev jättefint med späntkniven!
 
Chrissofsweden skrev:
Är ni där heltid eller hur hinner ni med?

Det blev jättefint med späntkniven!
Tack! :D Jag är pappaledig så blir en del helger, men också kvällar ibland! Sen har vi VVS och El på plats lite då och då! Flytta lekstuga fick vi hjälp med! :)
 
På fredag åker vi på semester 2 veckor så bygget stannar upp lite! Men hinner lite panel i hallen uppe innan veckan är slut!
Halvfärdig träpanel i en hall under renovering med verktyg och stege på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Hälsningar från oss och en massa fina hus i New Orleans!
Kvinna med barnvagn framför ett traditionellt hus i New Orleans vid solnedgången.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Norrbotten91 och 13 till
  • Laddar…
kulle
Ni har definitivt gjort er förtjänta av lite semester :)
Fint hus
 
  • Gilla
Ammmi och 1 till
  • Laddar…
Väldigt imponerande projekt, har läst från sida ett och inväntar mer! Mycket inspirerande och intressant! :)

En något udda fråga kanske; Vilka verktyg är MVP hittills (förutom de uppenbara; Kap/Ger, Tigersåg, Skruvdragare)? Skulle också vara intressant att höra tankar på sladdat vs. sladdlöst för såna verktyg eftersom du/ni lär ha använt dem flitigt till i stort sett alla tänkbara ändamål.
 
Setomidor skrev:
Väldigt imponerande projekt, har läst från sida ett och inväntar mer! Mycket inspirerande och intressant! :)

En något udda fråga kanske; Vilka verktyg är MVP hittills (förutom de uppenbara; Kap/Ger, Tigersåg, Skruvdragare)? Skulle också vara intressant att höra tankar på sladdat vs. sladdlöst för såna verktyg eftersom du/ni lär ha använt dem flitigt till i stort sett alla tänkbara ändamål.
Va kul att du finner det inspirerande och intressant!! :D Jag vet inte riktigt vad MVP betyder men om du menar mest använda typ så är det nog cirkelsågen på batteri, Bosch blå. Den har jag till allt! :D Perfekt och springa runt med i alla vråer osv! I övrigt så tycker jag sladdlöst är oslagbart, man är lite överallt hela tiden och har bara byggström framdraget till det stället man har kap/ger osv, så då är det smidigt att slippa dra fram skarvsladdar överallt! :) hoppas det var ett bra svar!
 
Meurman skrev:
Va kul att du finner det inspirerande och intressant!! :D Jag vet inte riktigt vad MVP betyder men om du menar mest använda typ så är det nog cirkelsågen på batteri, Bosch blå. Den har jag till allt! :D Perfekt och springa runt med i alla vråer osv! I övrigt så tycker jag sladdlöst är oslagbart, man är lite överallt hela tiden och har bara byggström framdraget till det stället man har kap/ger osv, så då är det smidigt att slippa dra fram skarvsladdar överallt! :) hoppas det var ett bra svar!
"Most Valuable Player" :)

Tack för svaret, precis det jag menade. Står själv i valet mellan sladdar eller inte så konkret feedback är värdefull. Upplever du att tigersågen på batteri är kraftig nog? Tycket mig skymta en blå-bosch 18v där också. ;)
 
Setomidor skrev:
"Most Valuable Player" :)

Tack för svaret, precis det jag menade. Står själv i valet mellan sladdar eller inte så konkret feedback är värdefull. Upplever du att tigersågen på batteri är kraftig nog? Tycket mig skymta en blå-bosch 18v där också. ;)
Ja den är kanon! Kört en del motorsåg men rätt mycket ställen man inte vågar på grund av all spik osv! Så tigersågen är också faktiskt svår att va utan!
 
  • Gilla
Setomidor
  • Laddar…
Martin_B
Härligt, då kan ni få lite inspiration från de fina husen!

Är ni bara i just New Orleans eller är det rundtur i USA? I Chicago, bland många städer, finns massa fina förstäder också med många vackra villor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.