Min klippare fyllde 3 år i maj och har överlag skötts sig utan större problem.
När den fyllde ett år gick den i retur då den bara åkte ut och ställde sig utan att klippa något.
I år har den jobbat på bra och gjort min gräsmatta finare än någonsin... ja fram tills att vi fick ett rejält åskväder :mad:
Klipparen fungerade men laddstationen var stendöd
Med tanke på semestertider så förväntade jag mig inte att få tillbaka klipparen speciellt snabbt men Bosch överraskade stort...
Reparationstiden var kortare än två veckor och inte bara det... De bjussade på reparationen !
Jag hoppas att den jobbar på som tidigare :)
 
  • Gilla
stefan_gsx och 1 till
  • Laddar…
Fick du laddststionen också eller bara rep. Om hela skadan kostade noll är ju det fantastiskt.
 
Lite semester kom emellan :p
Det visade sig vara transformatorn som gett upp.
Allt annat var samma som jag skickade in för service.
 
  • Gilla
stefan_gsx
  • Laddar…
Robbert har snart fullbordat sin 5:e säsong. Det har fungerat bra i år också. Tre stopp totalt. Ett pga en tight tråddragning (ej enligt manualen), ett pga en rot som jag borde ta bort och ett tredje stopp där han kört av och stannat i en rabatt. Nya framhjul i våras, vilket kanske inte var helt nödvändigt, men de kostade inget. Fick skicka honom till Danmark för service eftersom jag hade glömt bort pinkoden över vintern. De bytte då hjulen. Mjukvaran är 5.9 och det kommer nog ingen ny till Indego 10 vilket är synd för det borde gå att göra den bättre.
Skulle vilja ha en tightare klippning mot kanterna. Risk att den fastnar eller stannar, men om det ligger som ett specialprogram som man kör när man är hemma och kan övervaka så skulle väl inte det vara något problem.
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
Hej!
Har fått problem med min klippare för typ en månad sedan. Den klagar på att höger framhjul blivit lyft. Köpte nya (dom gamla var rejält utslitna) men problemet fortsätter. Har raderat kartor, gjort fabrikåterställning, smörjt axlarna, öppnat fram till elektroniken, rengjort typ allt men inget hjälper. Den karterar ca 20 meter, sen kommer felkoden " höger framhjul lyft, ställ tillbaka klipparen i laddstationen"
Hjulen går fritt, inga trögheter alls. Hoppas nån här kan tipsa om åtgärd!
 
Min kantklippning vill sig inte alls numera, Kantklipper aldrig längre Hur gör era?
 
Avkännaren för hjullyft är en robust sak den går i princip aldrig sönder. Kolla däremot att avståndet till hjulaxeln är rätt. Kretskortet i fronten kan ha blivit smutsigt eller fuktigt. Ta in maskinen så att den får torka ordentligt och gör rent. Kolla kablar och kontakter. Dra isär kontakterna om det går. Det kan vara en liten spärr man måste pilla på. 5-56 kan ofta göra susen.
 
Kantklippning funkar som vanligt. Dvs inga problem.
 
Hej allihop. Tack för i år ! Det funkar rätt bra i alla fall och Indy är den enda som klipper som dem gör o fan va jag e nöjd med det! Go jul o hoppas det blir vår snart igen !
 
Jaha....sist ut förra året o först ut i år.....
Körde ut Indy i fredags för kontroll pga. att fibergrävarna grävt av tråden på 2 ställen.......
Indy körde som den inte gjort annat. Allt funka, batteriet höll precis som vanlig fastän han e 4 år nu.
han fick jämna till topparna i solen lite.....Så lite robotsläpp va det i helgen :D
 
  • Gilla
Eriksgatan och 1 till
  • Laddar…
Det drar sig snabbt mot klippning men det är lite kvar att röja i trädgården så klippning får nog vänta ett par veckor hos mig.
 
Jajamän. Här var det oxå litet koll. Fibergrävarna hade skött sig så det fungerade direkt. Nu fick han inte klippa utan bara köra ett karteringsvarv. Det dröjer nog någon vecka innan gräset tar sig.
 
Glömde skriva att kantklippningen funkade direkt i år, märkligt då jag hade lite problem med det förra året.
 
Eriksgatan
Obs! Indego-vänner. Läs #202 i tråden för Indego Connect! (Sorry, men kan inte fixa länk i den här mobilen).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.