Ser att det tydligen är möjligt att få automower connect även till 310/315 fr.o.m årsmodell 2017. Hade ju varit trevligt om det hade gått att få även för oss med fjolårets modell. Är dock tveksam om jag verkligen hade betalat 2600 kr för att kunna styra via app.
 
Robbalove skrev:
Ser att det tydligen är möjligt att få automower connect även till 310/315 fr.o.m årsmodell 2017. Hade ju varit trevligt om det hade gått att få även för oss med fjolårets modell. Är dock tveksam om jag verkligen hade betalat 2600 kr för att kunna styra via app.
Jag tycker mest att det är en gimmick.

Undantaget vore väl i så fall om man hade en som tuffade runt ute vid stugan för att se att den gör vad den ska. Min klarade dock hela förra sommaren från dag 1 utan ett stopp så de är grymt tillförlitliga.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Samma här, hade bara två stopp på 5,5 månader och båda berodde på mig, inte på klipparen.
 
Autoconnect finns endast till 320/420 och uppåt, köpte en 315 till min mormor som bor några mil bort, och skulle önska denna funktion på den.

Jag betalade 1000kr inkl montage på min 420 när vi handlade 2 klippare, tycker det är grymt bra!
 
Finns det möjlighet att köra sin AM utan begränsningskabel och guide om man har connect?
Isf kanske det är värt det tänker jag, är det någon som kan strula/gå sönder är det just begränsningsslingan!
 
Lexington skrev:
Finns det möjlighet att köra sin AM utan begränsningskabel och guide om man har connect?
Isf kanske det är värt det tänker jag, är det någon som kan strula/gå sönder är det just begränsningsslingan!
Det går inte. Connect är bara för fjärrstyrning och stöldskydd. Ingen navigering som styr klipparen på gräsmattan. Dom dyrare modellerna med X på slutet 430x t.ex. har GPS navigering för att optimera klippningen men den behöver fortfarande ha ett fungerande slingsystem. Däremot går det att stänga av i servicemenyn så det går att köra utan slinga men då kör den tills den krockar med något.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Jag har sett lite olika information på nätet angående Connect, att det ska fungera på 310 från 2016 års modell, och på andra ställen från 2017 års modell. Jag mailade därför igår Liljekvists, där jag köpte min maskin förra året, och fick svaret att enligt deras info ska det fungera på 2016 års modeller av AM310.
Så, då är följdfrågan, vad är de exakta sakerna man får tillgång till om man installerar detta? Eller mer korrekt, vilka av de ursprungliga funktionerna får man INTE med? Höjdinställningen som finns i dom värre maskinerna kan ju inte ingå då den justeras med ratt i 310:an, men är det någon som har information ifall det är ännu fler funktioner som inte kan ingå på de enklare maskinerna?
 
Samma funktioner som du kommer åt i klipparens meny, elektriskt klippdäck, why? Detta ställs in en enda gång..

Tyckte Connecten var lite onödig först, men gillas! Lätt att ändra tider..få felkoder om man är borta, mm.
 
Redigerat:
Intressant... Var hittade du information om att det ska fungera även från 2016? Har bara sett 2017 själv.

Har själv årsmodell 16 och tycker väl egentligen att det är en onödig funktion men skulle situationen uppstå att man fick ett par tusenlappar över som man inte vet vad man ska göra med så kanske detta kunde vara ett alternativ iallafall... ;-)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Robbalove skrev:
Intressant... Var hittade du information om att det ska fungera även från 2016? Har bara sett 2017 själv.

Har själv årsmodell 16 och tycker väl egentligen att det är en onödig funktion men skulle situationen uppstå att man fick ett par tusenlappar över som man inte vet vad man ska göra med så kanske detta kunde vara ett alternativ iallafall... ;-)
Första gången var det en återförsäljare som skrev det i en facebook-grupp för AM-ägare. O som jag skrev ovan så mailade jag Liljekvists nyligen och fick besked om att det var den informationen dom hade fått. Jag vet dock inte ifall dom verkligen har provat med en maskin från 2016 ännu...

Jag håller med om att det inte är sådär jättenödvändigt, men det verkar lite skoj och det räcker långt det oxå ibland :)
 
Kom att tänka på det försäljningsförbud som Husqvarna fick på 315 förra året. Det överklagades ju, men vad blev den slutliga domen?
 
Överklagandena är fortfarande inte färdigbehandlade. Gäller alla fyra fabrikat.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Robbalove skrev:
Intressant... Var hittade du information om att det ska fungera även från 2016? Har bara sett 2017 själv.

Har själv årsmodell 16 och tycker väl egentligen att det är en onödig funktion men skulle situationen uppstå att man fick ett par tusenlappar över som man inte vet vad man ska göra med så kanske detta kunde vara ett alternativ iallafall... ;-)
Även min åf hävdar att från -16 modell så funkar det, det sa han redan i höstas
 
  • Gilla
Robbalove
  • Laddar…
Jag ställde frågan till GPL Shop, där jag köpte min 310, att Connect ska fungera för 2016 års modeller också.
Positivt besked!!
 
  • Gilla
Robbalove
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.