ska man köpa allt typ på byggmax
är inte hellt nöjd med virkes kvaliten ibland
ska köpa limträvirket separat då byggmax inte har dessa dim o längder jag ska ha
så väntar på offert ifr ab karl hedin.....
har bara hedins, byggmax, jem o fix, bolist, här omkring
man vill ju gärna inte betala mer än nödvändigt
 
Specificera allt material du behöver och lämna in hos alla bygghandlarna och be om en offert. Är det ett lite större bygge så brukar man kunna spara en fin peng, och enligt mina erfarenheter så kommer byggmax priser inte längre vara billiga.

Andra fördelar handla det mesta hos en och samma handlare. Få allt på faktura. Och ha kvar en bra grundrabatt hos den handlaren även efter bygget är klart.

Glöm inte att ta med ytskikt ( färg, tapeter, tätskikt mm) i underlaget. För varje krona ger bättre rabatt.
 
Som sagt ta in offert du kommer under lågpriskedjornas priser och får dom längder mm som du vill ha.

Kolla limträ från flera det blir ändå direktfrakt om det är lite mer, det kan skilja riktigt mycket i pris.

Kolla även med handlare som ligger en bit bort , frakt är oftast billigt.
 
ja just limträ biten får jag kolla runt då dom ligger runt 6-9 m allihop
och 115/270 och 115/225....
och dessa kan inte byggmax,,bauhaus,,etc leverera max 6 m
hedins pris skilde inte mkt i pris imot ovanstående bolag på typ 90/310 balk
bara se vart det övriga virket slutar på
får den nog till veckan...
 
Jag har konto hos Karl H.
När vi byggde ut huset så ordnade de lite rabatter. Så nu är det mesta betydligt billigare än byggmax.
Här i Falun är KH väldigt bra att ha och göra med.
Aldrig några problem förutom söndagsstängt :D
 
är offerten i rimlig nivå hos hedin/ludvika så skaffar jag konto där till veckan
när jag höll på med glasmästeri/bygg förr så handlade vi mkt på hedins o det var helt andra priser för företag såg jag
men dyrt för mig som privat
se vad xl bygg kan göra i pris men där har jag transporten som blir dyrare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.