Keld skrev:
Spinna, spann, plåthink
Sjuk, sjukare, död
 
  • Gilla
Keld
  • Laddar…
Storm
Satellitbild av en stor orkan med ett väldefinierat öga som symboliserar "Storm Stormare Stormast".

Stormare
Porträtt av en man med långt hår och intensiv blick.

Stormast
Segelfartygsmast och rigg mot en klarblå himmel.
 
  • Gilla
ricebridge och 26 till
  • Laddar…
Bra, bättre, jag!
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
-RB- skrev:
Mer folkbildning....
Blanda inte ihop binär, i betydelsen tvåvärd (ja/nej, 1/0, gravid/icke-gravid), med det binära talsystemet.
Digital är till naturen binär, dvs antar två värden. T ex på/av, 1/0.

Men nu är vi fortfarande inte roliga...
Fast detta påstående är fel.
Alla system med diskreta värden är digitala, till skillnad mot analoga system där antalet värden är oändligt.
 
smita, smet, pannkakor
 
Lysa, lös, borttappad.
 
When you live in a bad neighborhood...

Polisbil utan hjul på tegelstenar framför en byggnad, indikerar stulen hjul.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 2 till
  • Laddar…
O
KnockOnWood skrev:
I stället för att vara binär kan man ta sig en geting!

Jag vet sämre Hegerforsare får man nog leta efter :confused:
Men det är åtminstone humor.... :) Å det är vad vi sysslar med här.... :D Och den är bra mycket roligare än massa utbildning.... :p
 
Redigerat:
  • Gilla
TeroM och 3 till
  • Laddar…
Korvar stekta i mönster liknande en Wifi-signal med ordvits "German WiFi Is The Wurst
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 4 till
  • Laddar…
Får väl bjuda lite på mig själv med en grej jag lyckades med tidigare idag..

Låg under jeepen och skulle kolla en sak när jag behövde nysa, samtidigt som jag nös så drog jag upp huvudet av ren reflex som man gör när man ligger ner och samtidigt som jag gjorde det så skallade jag fördelningslådan ganska rejält..
Efter jag hade skallat den så ryckte jag tillbaka huvudet med resultat av att jag slog i det igen fast denna gången i marken under mig...
Efter den smällen så drog jag fram huvudet igen och slog åter igen i den ********** fördelningslådan...

Efter den sista smällen så kröp jag svärandes ut med blod rinnande från pannan...
Jag hade inte mycket nytta av kompisen som stog brevid för han var för upptagen med att skratta...
 
  • Gilla
ricebridge och 10 till
  • Laddar…
Du är inte ensam, jag försökt resa mig upp för att hämta verktyg när jag låg under en bil också. Minns inte vad jag skallade men ont gjorde det :D
 
En illustration av ett ledsen barn som håller i en telefon med texten "När pappa säger nej, ring till farmor".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ricebridge och 1 till
  • Laddar…
hsd
Sådana där telefoner klarar inte dagens ungar
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Pierre_r skrev:
Får väl bjuda lite på mig själv med en grej jag lyckades med tidigare idag..

Låg under jeepen och skulle kolla en sak när jag behövde nysa, samtidigt som jag nös så drog jag upp huvudet av ren reflex som man gör när man ligger ner och samtidigt som jag gjorde det så skallade jag fördelningslådan ganska rejält..
Efter jag hade skallat den så ryckte jag tillbaka huvudet med resultat av att jag slog i det igen fast denna gången i marken under mig...
Efter den smällen så drog jag fram huvudet igen och slog åter igen i den ********** fördelningslådan...

Efter den sista smällen så kröp jag svärandes ut med blod rinnande från pannan...
Jag hade inte mycket nytta av kompisen som stog brevid för han var för upptagen med att skratta...
..men vi ska vara glada åt att New Venture gör fördelningslådor som pallar en rejäl mansnysning. Tänk om du legat under något japanskt och gjort samma sak....
 
MathiasS skrev:
..men vi ska vara glada åt att New Venture gör fördelningslådor som pallar en rejäl mansnysning. Tänk om du legat under något japanskt och gjort samma sak....
Ja nu behöver vi testa vad som verkligen händer. Jag kan ställa upp med min Subaru om du fixar mansnysningen MathiasS... ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.