Hej!

Har tänkt att inreda hallen i lite marint tema och skulle gärna vilja ha lite tips på det.

Om någon har några bra sidor att titta på eller egna förslag mottages dessa med glädje ;)

Det som finnes är:

* Dörrarna ska ha ventilram som är ungefär 20-30 cm i diameter. Ska även målas, troligen vita! Annat förslag?

* Ventilspegel i mässing.
* Ev. ett skeppsgolv ? Annat förslag?
* Väggarna? Stort dilemma!! ;D Förslag?
* Inredningsdetaljer? Förslag?

Hör gärna av er ni som känner er hugade ;)
 
Släng på liggande råspont på väggarna och lacka (båtlack eller vitt). Häng upp rep på väggen och släng över halsdukar och häng upp paraplyer (bra om man har barn). På skroten eller närmsta hamn kan man få tag på gamla delar. Om ni får tag på en gammaldags hyttdörr är det en kul grej att sätta den på en garderob till jackor och sånt.
 
Hej!
Var i en kul butik i Norrtälje i helgen, där det fanns ett rum med marina inredningsdetaljer. Måsar, Glaskulor i nät och sån't. Central möbel och inredningsbutik, minns tyvärr inte ens namnet, men jag ska åka dit fler gånger!
/Ulrika
 
Rent färgmässigt skulle jag satsa på rött, marinblått och vitt på textiler.
Vit/blå randigt samt vit/rödrandigt är snyggt.

Kanske en bänk att sitta på när man tar på skorna?
En vit bänk med marinblå klädd sits. Rödrandiga och/eller blårandiga kuddar på?

 
Misse_o_Mojje skrev:
Hej!
Var i en kul butik i Norrtälje i helgen, där det fanns ett rum med marina inredningsdetaljer. Måsar, Glaskulor i nät och sån't. Central möbel och inredningsbutik, minns tyvärr inte ens namnet, men jag ska åka dit fler gånger!
/Ulrika
Låter som Akeba ;)!?

//Christina.

 
Ang. hallen med marint tema så skulle jag def. också satsa på dörrar med "ventil" i vitt, panel på väggen är fint men jag skulle inte vilja ha just råspont dessutom ska den absolut vara vitmålad alt. kraftigt vitlaserad ;).
Golvbeläggningen går väl lika bra med klinkers eller trä beroende på hur hallen används, slask/smutstyngd osv.
Och som sagts tidigare, varför inte en kompassros i antingen trä eller klinker beroende på golvtyp, mycket snyggt.

Speglar och lampor i stil som på ovanstående bild, men inga glaskulor i nät för min del ;) Möjligen en sån där livräddningsboj på väggen, gärna gammal, "äkta" med lite patina och nåt båtnamn på och kanske en liten skeppsmodell på någon vitlaserad konsollhylla på väggen som kombinerad "tavla"/inredningsdetalj.
Överhuvudtaget är det ju svårt med allt för mycket "dekorationspryttlar" i en hall, det måste ju rymmas allt det andra också ;)
Snygg vit bänk att sitta på med dyna i blå-vitt el. röd-vitt tyg, ev med förvaring under.



//Christina.
 
Hej!

Ojoj va många bra ideér ni kommer med. Jag kommer definitivt att använda mig av flera tips som ni kommit med. ;D

Tack allihopa!

/Qudan
 
Men, det finns en pryttelbutik på Stora Torget i Norrtälje som säljer maritma detaljer också och då inte till samma prisnivå som Akeba? Om man nu bor på den sidan av vårt land. Annars verkar det finnas gott om maritima attiraljer i butiker här på västkusten.
 
byggimpert skrev:
Låter som Akeba ;)!?

//Christina.

[bild]
[bild]
är du rospigg va? ;D
 
Varför inte ett vitrinskåp med en samling av gamla Explorer vodka-flaskor.
 
...eller en avdankad sjöman:)
(I en så här gammal tråd kan man väl få säga så?)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.