Hmmm... Jag har suttit och sökt efter lediga tomter i Uddevalla, men ingen som skulle passa oss. Var ute på promenad härom dagen och såg härliga skogspartier där jag/vi skulle vilja bygga. Måste man vända sig till tekniska kontoret i kommunen för att få veta vem som äger marken eller kan man få fram det på annat sätt? Kom gärna med andra förslag om hur man kan leta efter tomter! :-?
 
Skaffa hem en ekonomisk karta med gränser och beteckning för alla fastigheter.  När du hittat var på kartan "ditt" härliga skogsparti finns ser du direkt dess fastighetsbeteckning.  Uppge den för inskrivningsmyndigheten på Uddevalla tingsrätt, så får du ägarens namn och personnummer i retur.

Förresten såg jag ett femtontal Uddevallatomter till salu på www.hemnet.se .  Har du kollat dem?
 
Tackar tackar!
Jovisst har jag kollat in Hemnet, men det fanns ingen tomt i de områdena (än så länge) som jag kan tänka mig...
Angående kartan, menar du kartorna på lantmäteriets hemsida? Eftersom marken jag har kikat på inte är bebyggd, står det verkligen någon beteckning på kartan då?
Kanske man skulle vara så "ofin" att knacka på någon dörr i ett närliggande hus och luska lite annars... ;)
 
Jodå, alla fastigheter har fastighetsbeteckning, avsett hur stora eller obebygda de än är.  Vad lantmäteriverket har ute på sin hemsida vet jag faktiskt inte.  Brukar använda pappersupplagan.  
 
Vi stod i flera år i tomtkö. Men så kom vi över en tomt nät en man styckade av sin tomt i Uddevalla och sålde två tomter! Ibland har man tur!
KRAM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.