Målat två omgångar med silikatfärg i källaren.
Körde på hornbach silikat, förbaskat lättmålad färg. Nu kanske alla silikatfärger är liknande men är imponerad. Var ett bra pris också jmf med "märkesfärg"
Väggar i källare nyligen putsade och målade, med ett område där tegel syns där puts saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi behåller en detalj av murstocken för att liva upp det vita.
 
  • Gilla
pjodden och 3 till
  • Laddar…
Fattas bara ett par kramlor i tegelväggen för att kedja fast motsträviga familjemedlemmar :)

Gjutet valv upp till nästa våningsplan?
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
(y) ja det kanske vore nåt.
Men vid närmare eftertanke så vill jag inte bli känd som Sveriges fritzl.

Japp det är det. Kommer nog inte bli alltför kul att måla. Men med en långluggad roller och nån pensel så borde det gå. Eller vad tror ni?
 
Stabilt och bra, fuktsäkert och ljudisolerande!
Bara att gratulera (y)

Borde inte vara något problem att rolla med vilken vanlig roller som helst tycker jag.
 
  • Gilla
fgo
  • Laddar…
Jag har också betongvalv och när jag gjorde ordning på ett rum häromåret så använde jag en ganska korthårig roller för att behålla trästrukturen från gjutformen. Det enda som jag stör mig på är att det finns en del hål och porer i betongen som ser ut som svarta prickar i taket. Nästa gång som jag gör ordning på ett rum i källaren så kommer jag nog spackla taket med husfix eller liknande för att slippa alla svarta prickar som blir kvar annars.
 
Hembiograf med projektorduk, ljudanläggning, tv-spel och soffor i rum med träpanel och betongvalv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick ett ryck igår och monterade upp projektorduken, samt kopplade in ljudanläggning och tv-spel.
Projektorn satt upp sedan någon dag.

I förlängningen ska det göras mer med rummet, men nu kan jag efter 5mån i huset äntligen slappna av i soffan med en kall öl och en bra film.

EDIT: jag har också gjutet betongvalv ;)
 
  • Gilla
Raskus och 3 till
  • Laddar…
Duktigt. Jag undrar hur det funkar med dubbelsoffan? Har aldrig sett sådan specialmöblering. :)
 
Skulle säga att det fungerar rätt dåligt, kanske om man placerar väldigt korta i den främre soffan =)

Tanken är att höja den bakre, men det är ett senare projekt.
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Skulle säga att det fungerar rätt dåligt, kanske om man placerar väldigt korta i den främre soffan =)

Tanken är att höja den bakre, men det är ett senare projekt.
Sex till åtta tegelstenar så är det klart... :p
 
Marlen Eskilsson skrev:
Duktigt. Jag undrar hur det funkar med dubbelsoffan? ...
Bara att vänta tills man nattat barnen.
Sedan sätter man på en lagom tråkig film, så sover man snart gott i varsin soffa :)
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
13th Marine skrev:
[bild]

Fick ett ryck igår och monterade upp projektorduken, samt kopplade in ljudanläggning och tv-spel.
Projektorn satt upp sedan någon dag.

I förlängningen ska det göras mer med rummet, men nu kan jag efter 5mån i huset äntligen slappna av i soffan med en kall öl och en bra film.

EDIT: jag har också gjutet betongvalv ;)
Ett NES Classic Mini och en ölkyl så är vintern räddad. :)
 
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Just nu funderar jag på om jag ska påbörja Final Fantasy VIII på PS2, eller om jag ska spela klart Mass Effect på Xbox 360.
Ölen är i en kyl 8m bort, vilket är lite i det längsta laget.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Målade taket i blivande tvättstugan. Var inte så illa som jag trodde med porer etc. Duttade lite med en pensel först på de värsta hålen och sen gick jag på med rollern. Ser relativt bra ut. Blir intressant att se efter omgång två.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Påbörjat garagestädning inför renovering till våren: sålt en handväska för 200 spänn och gett bort en påse urvuxna barnkläder till Röda Korset. I morgon ska jag sälja gamla volvohjul :)
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Börjat att regla upp golvet i hallen. Ska dit med golvspån och måste regla så att jag kommer åt avlopp och rör när det är dags för köksrenoveringen.

Delvis reglat golv med synliga avloppsrör i en hall under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.