:surprised:Här nallar man verkligen på anonymiteten! :-X
...
...
...
Låt gå: Norrbotten, Kalix
 
jag "hängde ju ut" mig som stockholmare, då får banne mig du oxå krypa till korset :p
 
Lillbjorn skrev:
Bor vi på samma planet ??? ;D
Du menar att tomten var för billig för att vara Stockholm? ;D

mvh
David
 
Andreas8 skrev:
jag "hängde ju ut" mig som stockholmare, då får banne mig du oxå krypa till korset  :p
... är på alla fyra, var är korset? I stockholm? Hänger du där? Står den på den vansinnigt biliga Stockholmtomten!?

Skämt åsido,
det råder verkligen skilda förutsättningar i det här landet. Det finns inga generella råd vad som gäller begagnat eller nyproducerat.

MEN. Visste jag att "tjänar" över 1 milj på att bygga skulle jag inte tveka utan slita mina nagelbäddar blödiga...Tom en tillfällig vistelse i storstaden skulle komma på fråga. Bara för att bygga, sälja och sedan dra tillbaka.
 
Lillbjörn
Korset är uppställt och väntar ;D
Kom och bygg....chansen är stor att du kan tjäna en hacka  :surprised:
Som sagt stora skillnader över landet i tomtkostnader, men bor man i sthlm så får man acceptera läget om man vill äga sitt boende
 
MEN. Visste jag att "tjänar" över 1 milj på att bygga skulle jag inte tveka utan slita mina nagelbäddar blödiga...Tom en tillfällig vistelse i storstaden skulle komma på fråga. Bara för att bygga, sälja och sedan dra tillbaka.
Du är välkommen. Riskerna är stora men också belöningen. Vem vet du kanske trivs och stannar för gott. Det har hänt fler norrbottningar än dig.

mvh
David
 
Tack, snälla Andreas8 och David!
Det är lockande, men med närmare eftertanke...
Jag stannar här, kör skoter, tokrenoverar mitt kök och betalar bort mitt lilla lån innan jag dör.

Dessutom är jag ingen bra på affärer. Jag släppte en sommarstuga vid Västkusten (med det är ju ingenting för er välhängda 08or) för en liten slant när fastighetskrisen - en sådan kan återuppstå - var som värst. Idag skulle jag få ett par vanliga villor här hemma för vinsten...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.