RilleRock
Vanderbilt kommer att visa hur man enkelt kan komplettera SPC med smartahemfunktioner såsom trådlös styrning av belysning, vattenventiler och avläsning av temperaturer på SKYDD-mässan i Stockholm nästa vecka.
Tyvärr har de varit dåliga på att informera om detta på nätet så framöver lär det komma mer information.

Spännande (y)
 
  • Gilla
Kingen99Kingen
  • Laddar…
D
Har de utvecklat någon ny produkt?
 
Är en vidareutveckling av gatewayen som Lundix gjorde... så det handlar om Z-wave men mer vet jag inte.
 
Ta många bilder för oss långväga :)
Har redan byggt en trådad styrning av vattenventil men det är ju kul att följa utvecklingen
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock
Har tyvärr inte möjlighet att åka 60 mil nästa vecka enkel resa ja hoppas någon annan skall dit :D
 
RilleRock
PeterStrandberg skrev:
Ta många bilder för oss långväga :)
Har redan byggt en trådad styrning av vattenventil men det är ju kul att följa utvecklingen
Trådat är alltid bäst oavsett nymodigheter men visst kul att följa.
 
RilleRock
...
 
tommib
Äsch..... synd att det är på vardagar, annars hade jag gärna gått. Bor 15 min därifrån....
 
Tror det blir ett besök för mig, å tjänstens vägnar förstås.....
 
  • Gilla
Kingen99Kingen och 2 till
  • Laddar…
RilleRock
Och en uppdatering här sen MathiasS (y)
 
RilleRock
Grunkan i mitten med antenn handlar det om och den kommer att kunna kopplas ihop med Z-wave enheter.
Säkerhetssystem med central enhet med antenn för Z-wave-koppling på vit mässmonter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kingen99Kingen och 1 till
  • Laddar…
Mässgolv med besökare och utställare vid olika montrar, inklusive en med skylten "Dahua Technology".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir en tuff dag på jobbet....
 
Får säga att det blev ingen närmare titt i Vanderbilt-montern på grund av andra engagemang under dagen men en sak som slog mig är ju att det känns lite 1978 att larm och hemautomation inte är samma sak. Det ÄR ju samma sak i praktiken. Och ett larm blir inte hemautomation bara för att man kopplar på en gateway mot z-wave eller vad det nu är.

Tex Jablotron verkar ju iallafall ha tänkt tanken - sedan vet jag inte om man är bra på varken det ena eller det andra....
 
RilleRock
Väggmonterad vit trådlös accesspunkt med antenn bredvid en ljusströmbrytare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmbild av en användargränssnitt för smarta hem-scener med redigerings- och borttagningsalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gränssnitt för scenredigerare med inställningar för automation av nattlampor visas på en datorskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Beskrivande text om en SPC SmartBox för fastighetsautomation och dess funktioner, med suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Display av ett smart hem-system som visar status för dörrar, fönster, temperatur och vattenventil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RilleRock
MathiasS skrev:
Får säga att det blev ingen närmare titt i Vanderbilt-montern på grund av andra engagemang under dagen men en sak som slog mig är ju att det känns lite 1978 att larm och hemautomation inte är samma sak. Det ÄR ju samma sak i praktiken. Och ett larm blir inte hemautomation bara för att man kopplar på en gateway mot z-wave eller vad det nu är.

Tex Jablotron verkar ju iallafall ha tänkt tanken - sedan vet jag inte om man är bra på varken det ena eller det andra....
Jablatron är ett trådlöst system dvs leksaker rakt igenom.
Kallar du det hemautomation?
Jag har hellre ett riktigt stabilt grundsytem som är testat för de hårdaste kraven och bygger på det med diverse lull-lull (trådlöst) för smarta hemfunktioner.
Då de är inte avgörande för stabiliteten i systemet.

Med SPC Gateway skickar man transparenta signaler direkt från SPC till HC2 för användning i det systemet.
Vanderbilt är verkligen på rätt väg.

På vilket sätt skulle Jablatron kunna ha potensialen att bli bättre?
Fortfarande ett helt trådlöst system med alla nackdelar det har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.