Ha! Och jag som jämt utgått från att den legat i off topic och berörde allt med 'Vad har du gjort idag?' :D

Då får jag be om ursäkt för väldigt OT bilder :p
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jobbar lite på ett skruvstäd, mest finlir kvar nu
30007162310_1874776f6c_b.jpg

Det var inte jag som bytte namnet annars, nån moderator gjorde nog det. Själv tänkte jag att trådens placering i verktyg & maskiner räckte men om folk inte navigerar på det viset så kan det ju bli fel.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Träpanel med försänkt maskinskruv och popnut i detalj mot en kakelbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trädelar sammanfogade med försänkt skruv och popnut, grovt avkapad kant synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fortsatt på skötbordet. För att förbinda delarna med varandra så använde jag en försänkt maskinskruv och en popnut.

OBS. Bakre hörnet är bara avkapat med handsågen för att testa rörelserna.
 
  • Gilla
Edipedi
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
...
Fortsatt på skötbordet. För att förbinda delarna med varandra så använde jag en försänkt maskinskruv och en popnut.

OBS. Bakre hörnet är bara avkapat med handsågen för att testa rörelserna.
Ursäkta att jag säger det, men det är ju en tillfällig sak, som bara behövs ett år i taget.
Så varför krångla till det, det finns ju mycket annat att lägga krafterna på när man fått smått i familjen?

Så här gjorde vi: En uppblåsbar sådan här på en köksbänk:
Uppblåsbar skötbädd placerad på en plan yta, använd för tillfällig skötplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Ursäkta att jag säger det, men det är ju en tillfällig sak, som bara behövs ett år i taget.
Så varför krångla till det, det finns ju mycket annat att lägga krafterna på när man fått smått i familjen?

Så här gjorde vi: En uppblåsbar sådan här på en köksbänk:
[bild]
Vet inte hur jag ska besvara detta... så jag säger godnatt istället.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Tja, vissa bygger vaggor. Andra spjälsängar och en del skötbord. Jag byggde också ett skötbord eftersom vårt dåvarande hus var så litet och badrummet trångt. :)
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 1 till
  • Laddar…
Olika människor har olika planer. Jag har tretton fastrar och farbröder — farmor och farfar hade inte klarat sig med något uppblåsbart på köksbänken...

//Ronnie
 
  • Gilla
Ola C och 2 till
  • Laddar…
mexitegel skrev:
Tja, vissa bygger vaggor. Andra spjälsängar och en del skötbord. Jag byggde också ett skötbord eftersom vårt dåvarande hus var så litet och badrummet trångt. :)
Håller på med alla tre sakerna hehe :) vaggan är caddad bara dock. Brukar inte köra flera projekt samtidigt men det blev byggstopp på spjälsängen i väntan på förbrukning så jag hoppade på ett enkelt vägghängt skötbord.


En pågående tillverkning av en träspjälsäng i ett stökigt snickeri med verktyg och maskiner i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trähörn med förborrade hål fästs på stöd, synliga skor och verkstadsgolv i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bjoar564 och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag testat den nya begagnade gipsautomaten, den här gången brann den inte upp. Det är riktigt nice det där med automat. Nu ska jag bara hitta ett hus att renovera.
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
jonmo skrev:
Idag har jag testat den nya begagnade gipsautomaten, den här gången brann den inte upp. Det är riktigt nice det där med automat. Nu ska jag bara hitta ett hus att renovera.
Jag har ett hus som behöver renoveras, bara att komma hit :)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Idag när jag var ute och hämtade ved tyckte jag att den här björkklabben såg lite för intressant ut för att bara elda upp. Efter lite handarbete såg den ut som nedan, kan bli ett fint handtag till ett gammalt stämjärn i alla fall!

Nybearbetad björkklabb med vackert ådring på arbetsbänk, avsedd som stämjärnshandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 3 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

[bild]

Fortsatt på skötbordet. För att förbinda delarna med varandra så använde jag en försänkt maskinskruv och en popnut.

OBS. Bakre hörnet är bara avkapat med handsågen för att testa rörelserna.
Snyggt!!
Hur gjorde du försänkningen- med styrtapp eller två olika borr?
 
Lånat denna 48-åriga raritet av grannen o kört till brädgården. Höll på att köra in i en vägg efter 10m, bromsarna tog inte riktigt som på en modern bil.

Sjukt bra lastutrymme måste jag säga. :)

48-årig veteranbil parkerad utanför en brädgård med människor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
slaskman och 10 till
  • Laddar…
En sån har jag alltid velat ha. Trots min då späda ålder så minns jag morfars tjänstebil som han måste ha lämnat tillbaka när han gick i pension 1970.
 
  • Gilla
Ola C och 1 till
  • Laddar…
S
Grå Volvo Duett med "Retro" logotyp parkerad på snötäckt gata i urban miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Retro måleri i Stockholm kör Duett och någon annan veteranbil.

(Bilden snodde jag här: http://dayviews.com/rawnerd/445383846/ )
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.