• Gilla
yonna och 2 till
  • Laddar…
Hemmakatten
D09 skrev:
Passerade jag inte kanten när jag tog upp Jens 🤔
Jo, det gjorde du. Även fast jag gillar dig som person så var det inlägget för grovt och hör inte hemma här på byggahus, så jag har faktiskt rapporterat det.
 
heimlaga skrev:
Tillbaka till mindre urfransad humor....en visa om en stackars otursdrabbad murardräng:
[länk]
Det är inte utan att man känner igen sig.
Kunde varit en bra sammanfattning av min livshistoria :p
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
D09
Hemmakatten skrev:
Jo, det gjorde du. Även fast jag gillar dig som person så var det inlägget för grovt och hör inte hemma här på byggahus, så jag har faktiskt rapporterat det.
Ha ha lugnt ;)

Jag tar det som en "karl" 😋

PS. Du kan kalla mig Jens 😇
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
Illustration av en röd djävul som håller en bunden person bakom en sittande irriterad man framför en datorskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
kontorsråttan och 2 till
  • Laddar…
DennisCA skrev:
KAJ är en finlandssvensk humor/sånggrupp, deras senaste sång handlar om småbyarna i österbotten, alltid en ny sångstil, denna gång rap:
[länk]

Humorn kan vara ganska lokal och dialektalt baserad, jag tror den skulle funka i västerbotten.

Yolo blev väl sången som gjorde dom riktigt populära här:
[länk]

Mina barn (3) är tokiga i dom.
Du kan väl skriva en översättning. :) Yolo har jag lagt upp tidigare i tråden och så tror jag det var karalåten eller hur den nu stavas och den där dom äter kakor
 
Retsamt bara att KAJs låt om Juha Sipilä är för politisk för att länkas till här......

Nu då våra lokala humorgenier har blivit uppmärksammade ännu en gång så kan vi ju ta broderfolket på västra sidan Kvarken. Euskefeurat är bra de också:
Perellihumppa
https://www.youtube.com/watch?v=Y1UQr8LuBT0
 
RecycledTires.jpg
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Då vi ändå håller på med österobttnisk humor så har nån sett sjukt lokal lokal-tv? Det är annars gjort av en skåning, friskt omklippt för humoristisk effekt. Men jag är malaxbo och skrattar gott åt det.

https://www.youtube.com/watch?v=S1WqC9Z7Lhk
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
D09
Två män vid ett cafébord, en suddig i förgrunden, den andra ler i bakgrunden med graffiti och taxi.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Bonde pratar med border collie bland 26 får med pratbubblor om att alla 30 får är samlade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
ghoti och 4 till
  • Laddar…
D09
Text på bild med dialog om en rörmokare som trivs med sitt jobb på grund av möjligheten att kroka hela rör på arbetstid, humoristisk ton.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
Gult kort igen, hur många har det blivit nu ? ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.