Jag undrar om det är någon här som har blandare från Tapwell. Vi ska göra om badrummet och tittar på blandare i mässing. Det verkar som att det är bara Tapwell som har det. Frågan är då om de bara ser bra ut, eller om de är bra också?

Mässingsblandare med hög böjd pip och rund vred, troligen Tapwell, för badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mässingsfärgad Tapwell duschblandare med takdusch och handdusch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mässingsblandare från Tapwell på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har blandare från Tapwell och jag är nöjd.

Är ändå tveksam till mässing som kanske inte ser lika inbjudande ut när de inte är nytorkade. En släkting till mig satte in mässing i badrummet, urläckert, visserligen för 40 år sedan, men klagade alltid över att mässingen alltid såg oputsad ut. Materialet har ju inte ändrats under dessa år. Vattendropparna blir mer framträdande än på krom. Fortsätt leta efter någon som har detta material sedan en tid tillbaka.

Man kan ju lösa detta med att regelbunder ha en Ruth hemma, förstås :)
 
Vi har en duschblandare från Tapwell sedan 2 år tillbaka. Den fungerar alldeles utmärkt så här långt.
 
Vi har duschblandare från Tapwell (i krom) enligt din bild ovan men utan badkarspipen sedan 4 år tillbaka i vårt sommarhus. Den fungerar alldeles utmärkt så här långt.
Vi är i stugan ca 10-20 veckor/år så den används inte varje dag men som sagt. Inget krångel så här långt.
 
Har tvättställsblandare från tapwell ca 5 år utan problem
 
Jamen så bra, detta låter betryggande :).

Tackar för att ni delade med er av era erfarenheter.
 
Vi installerade en köksblandare från Tapwell som påminner om den första blandaren på dina bilder men mer klassisk stil. Efter åtta år så började den keramiska packningen att läcka och jag ringde Tapwell för att jaga rätt på en reservdel. Fick då besked att det bara var och svänga förbi deras lager och hämta en ny gratis. Så vi är både nöjda med blandaren och servicen från Tapwell :)
 
  • Gilla
wifie
  • Laddar…
Vi har också haft flera Tapwell. Slangen till handduschen sprack efter ett par år (mest p.g.a. omild behandling) men Tapwell skickade en ny utan kostnad (eller frågor).
 
  • Gilla
wifie
  • Laddar…
Sonen har köksblandaren i blank mässing, jättesnygg, men du måste putsa den dagligen för att behålla utseendet.
 
Vi har en Tapwell i sommarstugans tvättställ. Verkar oförstörbar trots frost och annan misskötsel. :)
 
  • Gilla
wifie och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
Vi har samma duschblandare fast i krom och utan badkarstap, samt en tvättställsblandare. Det var relativt nytt när vi flyttade in, drygt ett år gammalt tror jag. Upplevde dock att takduschen läckte, det sprutade lite vatten upp mot taket. Så jag mailade om en att köp En ny packning och fick då en ny tallrik på posten, uppdaterad variant. Så bra service och inga problem annars.
 
Tapwell är av lite sämre kvalité om du jämför med tex Mora eller FM Mattsson, upplever det som lite plastigt och att det oftare är fel på dom. Har satt in många tapwellblandare.
 
  • Gilla
jaga
  • Laddar…
Vi har en vattenfallsblandare från Tapwell som legat i en kartong i fyra år, ser ut som ny :D
 
  • Gilla
Fred vom Jupiter och 1 till
  • Laddar…
har dusch, handfat och badkarsblandare från tapwell i badrummet, dock i krom, efter ca 1 år har jag inte upplevt några stora problem med dom. Håller med om att det inte är lika "gedigna" som en Mora/FMM, men om man inte är sugen på blandarnas motsvarighet till Volvo så är de ett bra alternativ. Det enda direkta problem jag har är att min duschblandare med vattenfallsmunstycke kan stå och småläcka ibland när man stängt av den, kanske det behövs en justering eller byte av ventil. Många verkar ju ha positiva erfarenheter av deras service så det är ju positivt.
 
Jag kan rapportera att det blev Tapwell. När jag badade i förra veckan gick det inte att tappa ut vattnet, bottenventilen fastnade i låst läge. Per fick krypa under badkaret och lossa den, vatten forsade ut i hela badrummet. Han kunde dock få den att funka igen.

Nu skulle jag ta ett bad igen, då går det inte att stänga den.

Det blir till att reklamera i morgon. Hoppas det är något man kan byta själv. Annars rörmokare + framkörningsavgift. :(

Gyllene bottenventil till badkar som orsakade läckage när den fastnade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.