D09
Person håller en björnunge med en stor björn som närmar sig bakifrån på en stenig terräng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
D09
Lille Tony är den duktigaste killen i klassen, och är alltid först färdig med proven. För att han inte ska förstöra för resten av klassen, säger fröken en dag till honom:

– Tony, du är så duktig att jag måste ställa dig en extra fråga.
– Det sitter 5 fåglar på en gren. Du har med dig ett luftgevär och skjuter en av dem. Hur många sitter kvar?

– Ingen, svarar Tony.
– Vad menar du…ingen?
– Jo, den ene stupar i backen, och de andra flyr skrämt därifrån.
Fröken nickar motsträvigt:
– Svaret skulle egentligen varit 4, men jag gillar sättet du tänker på.

Lite senare räcker Tony upp handen.
– Ja, Tony?
– Fröken, kan jag få fråga dig om något?
– För all del.
– Okay, 3 damer står vid en glasskiosk, och alla har köpt sig en glass.
– En av dem slickar på glassen, den andra biter i den och den tredje suger på den. Vem av dem är gift?

Fröken rodnar:
– Ehh..jag vet inte riktigt, kan det vara hon som suger på den?
– Nej, fröken. Det är hon som har ring på fingret, men jag gillar sättet du tänker på!
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
D09 skrev:
Lille Tony är den duktigaste killen i klassen, och är alltid först färdig med proven. För att han inte ska förstöra för resten av klassen, säger fröken en dag till honom:

– Tony, du är så duktig att jag måste ställa dig en extra fråga.
– Det sitter 5 fåglar på en gren. Du har med dig ett luftgevär och skjuter en av dem. Hur många sitter kvar?

– Ingen, svarar Tony.
– Vad menar du…ingen?
– Jo, den ene stupar i backen, och de andra flyr skrämt därifrån.
Fröken nickar motsträvigt:
– Svaret skulle egentligen varit 4, men jag gillar sättet du tänker på.

Lite senare räcker Tony upp handen.
– Ja, Tony?
– Fröken, kan jag få fråga dig om något?
– För all del.
– Okay, 3 damer står vid en glasskiosk, och alla har köpt sig en glass.
– En av dem slickar på glassen, den andra biter i den och den tredje suger på den. Vem av dem är gift?

Fröken rodnar:
– Ehh..jag vet inte riktigt, kan det vara hon som suger på den?
– Nej, fröken. Det är hon som har ring på fingret, men jag gillar sättet du tänker på!
Gammal men lika bra fortfarande ;)
 
D09
Ramnemark skrev:
Gammal men lika bra fortfarande ;)
Väntar på nästa skämt när Tony är stor 😎
 
D09
Jämförelse av två bilder: frodig regnskog och kalhygge med ensam apa, med satirisk text som kritiserar veganism.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Noseone och 9 till
  • Laddar…
D09
En man, hans fru och hans svärmor var på semester i Jerusalem. Under tiden de var där så dog svärmodern plötsligt.
När senare mannen gick till en begravningsbyrå för att hämta kroppen förklarade begravningsentreprenören att de kunde skeppa hem kroppen för en avgift på 50 000 kronor eller så kunde de begrava kroppen i Jerusalem för bara 1500 kronor.
Mannen funderade en liten stund och sa sedan att det var bäst att skeppa hem kroppen.
Begravningsentreprenören frågade, ”Varför ska du betala så mycket pengar för att frakta hem din svärmor när vi lika gärna kan ha en värdig ceremoni här för bara 1500 kronor?”
Mannen svarade, ”För 2000 år sedan dog en man och blev begraven här och bara tre dagar senare kom han tillbaka från de döda… Jag kan helt enkelt inte ta den chansen.”
 
  • Gilla
Polyene och 3 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Finska häcksaxen 😎


[bild]
Det är ju såhär man ska göra så får man leka med fler leksaker samtidigt
Person på gräsklippare hissad av en kran över en häck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Lo Göthberg Larsson och 2 till
  • Laddar…
altaxis skrev:
När man verkligen tröttnat på att fälla ner toalettsitsen efter karlarna som står upp...
[bild]
Finns på okq8 i Söderköping.
Vill du hellre sätta dig på kiss?😉
 
wanegardh skrev:
Vill du hellre sätta dig på kiss?😉
Om man kan fälla upp sitsen blir det ju inte något kiss på den. När den är så här blir ju hålet mindre och då ökar risken att man missar hålet och träffar sitsen. :p
Om man har hyfsad uppfostran torkar man dock av sitsen efter sig om man inte träffar hålet...;)
 
harry73
Jag skulle aldrig vilja sitta på en toa som man inte längre kan hålla rent
 
Mina döttrar lämnar ofta kissdroppar på ringen då dom måste resa sig för att nå pappret (1,5 & 4,5år). Detta resulterar i att min sambo gör rent ringen när hon sätter sig och jag går fri då det lika gärna kan vara döttrarna. Därför står jag.
 
  • Gilla
Hammarfall och 3 till
  • Laddar…
Bara en tidsfråga alltså, börja öva redan nu.

Protte
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Illustration av två tecknade figurer som betraktar en stjärnhimmel med ett citat om intelligent liv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
fremax skrev:
Bild...
Med vänlig hälsning, fremax
Det är lite i samma räjong som Groucho Marx

Bild på Groucho Marx med citat: "I refuse to join any club that would have me for a member.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
fremax skrev:
[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
Lite lustigt att vi har människor som krigar för att ta herravälde över jorden med tanke på hur liten jorden är i jämförelse i det stora hela om man blickar utåt.

Som ett sandkorn i öken.. Kejsaren över inget 😇
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.